Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

GRAD BEOGRAD: Predstavljen Katalog elektronskih usluga


Ministrka državne uprave i loklane samouprave, Kori Udovički i gradonačelnik Beograda, Siniša Mali predstavili su Katalog 156 elektronskih usluga koje građani i pravna lica najčešće koriste i saglasni su da je to važan korak ka pravoj elektronskoj upravi u Srbiji.

Katalog elektronskih usluga Grada Beograda osmišljen je tako da građanima i privrednim subjektima omogući da poslove prema Gradu obave onlajn - bez fizičkog odlaska na šalter i čekanja u redovima, uz značajne novčane uštede. Katalog je dostupan na Nacionalnom portalu eUprava.

Udovički je, nakon prezentacije novih usluga u šalter sali Gradske uprave, naglasila da će građani Beograda biti u mogućnosti da iz svoje fotelje, od kuće, ostvare 156 usluga koje se najčešće koriste i navela da su to podnošenje zahteva za naknadu za porodiljsko odsustvo, za dečiji dodatak, podnošenje poreskih, inspekcijskih prijava...

Ministarka je najavila i donošenje novog Zakona o opštem upravnom postupku, koji je u pripremi i koji će zahtevati od cele uprave da međusobno razmenjuje informacije, a u međuvremenu se pripremaju i tehničke sposobnosti da se to desi.

Udovički je istakla da će građani Srbije, na kraju tog procesa, imati mogućnost da praktično država za njih obavlja sav posao.

Gradonačelnik je rekao da je Katalog elektronskih usluga veliki korak napred ka povećanju efikasnosti rada Gradske uprave i povećanju kvaliteta života građana, koji će istovremeno doprineti i uštedeti novčanih sredstava.

Prema njegovim rečima, kada građani žele da prijave svoje dete u privatni vrtić, više neće morati da odlaze na šalter, moći će to da urade od kuće, a isto tako, neće morati da donose izvod iz matične knjige rođenih.

"Štampanje tog izvoda košta 50 dinara, na godišnjem nivou to je 35 miliona dinara, to je trošak koji Grad Beograd ima za štampanje lista papira koji se već nalazi u nekim bazama podataka. Kroz elektronsku upravu, baze podataka međusobno komuniciraju i nema potrebe da građani komplikuju svoj život i to je veliki korak napred", rekao je gradonačelnik.

Mali je dodao da je od 156 usluga elektronske uprave 100 namenjeno građanima, a 56 pravnim licima i naveo da se čak i žalbe za rad pojedinih kafića mogu prijaviti onlajn.

Izvor: Vebsajt Tanjug, 21.09.2015.