19. aprila 2016. godine u Zrenjaninu je održan sastanak, koji je sazvan na inicijativu načelnika Srednjobanatskog upravnog okruga, Dušana Šijana, u vezi priprema za sprovođenje odredaba Zakon o opštem upravnom postupku ("Sl. glasnik RS", br. 18/2016 - dalje: Zakon), koje se odnose na razmenu podataka iz službenih evidencija, a počinju da se primenjuju od 8. juna 2016. godine.
Sastanku su prisustvovali predstavnici republičkih i pokrajinskih inspekcija, načelnici opštinskih uprava sa područja lokalnih samouprava Srednjobanatskog upravnog okruga i gradske uprave Zrenjanina, direktori i predstavnici PIO fonda i RFZO-filijale u Zrenjaninu, Poreske i Policijske uprave u Zrenjaninu, Centra za socijalni rad Grada Zrenjanina, RGZ – Katastra nepokretnosti u Zrenjaninu i predsednici Osnovnog i Prekršajnog suda u Zrenjaninu.
Većina njih vodi svoje službene evidencije i stavlјa ih na raspolaganje drugim organima i ujedno koristi podatke iz evidencija drugih organa, ali je primećeno da u razmeni podataka ima problema sa kojima su prisutni hteli da upoznaju državnog sekretara u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, Želјka Ožegovića i njegove saradnike, kako bi zajedno pronašli najprihvatlјivija rešenja.
Državni sekretar Želјko Ožegović istakao je da je novi Zakon usvojen nakon 15 meseci neprekidnog rada i otklanjanja nedostataka, kao i da veruje da smo dobili moderan Zakon koji ide u korak sa vremenom i u korist svih građana.
"Teži deo posla je implementacija Zakona, jer sada treba usaglasiti preko 170 propisa koji sadrže odredbe koje regulišu posebne upravne postupke sa Zakonom, kao krovnim zakonom, i ujedno sprovesti reorganizaciju posla uz veću posvećenost poslu i razumevanje službenika zašto treba da se radi kako je Zakonom propisano", precizirao je Ožegović.
On je najavio i formiranje Radne grupe koja će raditi na traženju najbolјih rešenja, jer bi novi Zakon trebalo da promeni način razmišlјanja i postupanja i administraciju učini brzom i efikasnom.
U toku je i rad na Projektu, koji podržava Vlada Velike Britanije kroz Fond za dobru upravu, koji treba da mapira modele i pozitivna iskustva u praksi koja mogu biti primenjena i u drugim lokalnim samoupravama, s obzirom na to da one nisu sve na istom nivou. Projekat će obuhvatiti i 30 obrađenih upravnih postupaka koji treba da budu gotovi do oktobra i biće od koristi lokalnim samoupravama, istakao je Vladimir Vlajković kao nosilac Projekta.
Većina prisutnih je potvrdila da su i do sada razmenjivali podatke službenim putem ali da se razmena umesto u elektronskoj formi uglavnom odvija pisanim putem, nedovolјno se koriste postojeće baze podataka iako je situacija sve bolјa.
Kao problem istaknuta je neusklađenost sa pojedinim zakonima, naročito kada je u pitanju postupanje po Zakonu o zaštiti podataka o ličnosti ("Sl. glasnik RS", br. 97/2008, 104/2009 - dr. zakon, 68/2012 - odluka US i 107/2012) kao i postupanje sa podacima koji su poverlјivi. Neke evidencije nisu sveobuhvatne i nisu sve službe elektronski povezane sa postojećim bazama podataka, što je takođe istaknuto kao otežavajuća okolnost.
Na osnovu svega navedenog državni sekretar Ožegović je istakao da cilј sastanka i jeste bio upoznavanje sa problemima na terenu i da sve navedeno iziskuje formiranje Koordinacionog tela koje bi se bavilo traženjem najbolјih rešenja, te da će jedan od predloga ministarki Kori Udovički, biti ta ideja.
Izvor: Vebsajt Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, 19.04.2016.