Zastava Bosne i Hercegovine

REŠENJE O CENI USLUGA TAKSI PREVOZA PUTNIKA NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA: Start u tarifama 1, 2 i 3 koštati 220 dinara, dok će vožnja po kilometru biti 80 dinara u prvoj, 100 dinara u drugoj, a 160 dinara u trećoj tarifi. Takođe, čekanje po času je za sve tarife isto i iznosi 900 dinara


Umesto traženih 300 dinara po startu, kao i dodatnih 15 dinara po svakom pređenom kilometru, taksisti su drugi put zaredom ostali nezadovoljni odlukama o ceni taksi prevoza koja, kako kažu, ne ostavlja prostora za bilo kakvu zaradu.

Najpre je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić u rešenju od 9. februara stavio potpis na cenu od 250 dinara po startu vožnje, da bi nekoliko dana kasnije, 17. februara, ova odluka bila preinačena, i to takođe Vesićevim potpisom.

Kako je rekao predsednik Strukovnog udruženja taksi preduzetnika SITAB Vlado Bulatović, prema nezvaničnim saznanjima do kojih je došlo njegovo udruženje, predstavnik vlasnika taksi asocijacija je razgovarao sa predsednicom Vlade Republike Srbije Anom Brnabić, nakon čega je usvojeno novo rešenje prema kojem start vožnje košta 220 dinara.

U novom rešenju, navodi se da će start u tarifama 1, 2 i 3 koštati 220 dinara, dok će vožnja po kilometru biti 80 dinara u prvoj, 100 dinara u drugoj, a 160 dinara u trećoj tarifi. Takođe, čekanje po času je za sve tarife isto i iznosi 900 dinara.

Bulatović kaže da su taksisti nezadovoljni, s obzirom na to da su se troškovi u poslednjih deset godina povećali od 50 do 100 odsto, počev od cene goriva, kao i da je najveći problem što nije bilo nekoga da ih sasluša.

“Mi smo tražili sastanak da iznesemo argumente – koji sve parametri utiču na cenu kojom bismo bili zadovoljni i da ova cena ne pokriva troškove i ne stvara prostor za zaradu, ali nismo dobili nikakav poziv.”

Vlado Bulatović takođe smatra da je neverovatno da Saobraćajni fakultet u Beogradu, kada je radio studiju o taksi prevozu, nije kao jedini merodavan uopšte uzeo u obzir određivanje cene. Umesto toga, naš sagovornik smatra da je taksistima ostavljena retorika pijace i pogađanje oko cene.

Sve to skupa, kako kaže, pokazuje nebrigu o taksi preduzetnicima, pogotovo što se i dalje nije odgovorilo na osnovne zahteve, a to je primena postojećeg zakona.

“S druge strane, vozite po ekonomskoj ceni, a imate zakon koji se ne primenjuje prema onima koji rade na protivzakonit način”, kaže Bulatović, dodajući da kod ovakvih slučajeva putnici nisu osigurani, vozači nemaju adekvatne kvalifikacije…

On kaže i da bi društvo i država trebalo da imaju drugačiji odnos prema taksistima, navodeći primere zemalja gde su taksisti deo civilne zaštite koji staje rame uz rame sa policijom i vojskom u slučaju problema. Kod nas je, kaže, suprotno, jer vlasnici taksi asocijacija koji nisu taksisti preko svog predstavnika odlučuju o ceni vožnje.

On se takođe osvrnuo i na lošu situaciju u kojoj se nalaze taksisti u Srbiji, ali je dodao da Beograd i manji gradovi nisu merljivi, tako da ne prihvata kontraargument da je start u drugim gradovima dosta jeftiniji.

“Mi ćemo se ponovo obratiti gradu, insistirajući da neko sedne i izračuna cenu kako treba”, zaključuje on.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.

Izvor: Vebsajt Biznis, Stefan Petrović, 18.02.2022.
Naslov: Redakcija