Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O POŠTANSKIM USLUGAMA: Pre preuzimanja pošiljke, "kuriri" imaju pravo da provere podatke iz lične karte pošiljaoca


Kurirske službe od pre nekoliko dana rade po novim pravilima koja će doneti značajne koristi za kupce. Na snagu je stupio Zakon o poštanskim uslugama ("Sl. glasnik RS", br. 77/2019 - dalje: Zakon), a najznačajnija novina jeste to da će ubuduće, pre preuzimanja pošiljke, "kuriri" imati pravo da provere podatke iz lične karte pošiljaoca. Kupci će tako, kao i kurirske službe, imati uvid i znati pouzdano ko šalje pakete, što će smanjiti broj prevara, kojih je do sada bilo mnogo.

Još jedna novina u Zakonu jeste to što će ubuduće u unutrašnjem saobraćaju biti moguće da kurirske službe u toku prijema pošiljke, u prisustvu korisnika, provere sadržaj ukoliko postoji sumnja da je reč o nedozvoljenim proizvodima. U međunarodnom poštanskom saobraćaju, tehnologija prijema pošiljaka je nepromenjena u odnosu na prethodne propise.

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije NOPS kaže da će organizacijama ove promene značajno olakšati kontrolu i omogućiti konkretniju pomoć građanima.

Ovo je trebalo odavno da se primenjuje jer je bilo mnogo situacija u kojima su pošiljaoci davali lažne podatke ili pakete s pogrešnim sadržajem, a mi nismo mogli da im uđemo u trag. Uz ove promene zakona, mi ćemo sada imati priliku da pravimo listu nesavesnih prodavaca, čije ćemo podatke objavljivati na internetu, preko društvenih mreža, kako bi što više potrošača saznalo za njihove prevare. To je akcija koju NOPS već priprema i Zakon o poštanskim uslugama i njegove novine će nam pomoći u tome – kaže Papović. On savetuje građane da se jave ovoj organizaciji u slučaju da se suoče s ovakvim problemom, jer će na taj način lakše sastaviti liste nesavesnih trgovaca.

U preduzeću "Pošta Srbije" kažu da Zakon obezbeđuje veći stepen zaštite korisnika poštanskih usluga, dalju liberalizaciju tržišta, povećanje broja poštanskih operatora i usluga.

Novi Zakon omogućava jednostavnije plasiranje i prodaju proizvoda preko elektronske trgovine. Propisuju i veću odgovornost operatora za eventualno nastalu štetu na pošiljkama i preciznije propisuje njihova prava i obaveze– kažu u ovom preduzeću.

Uz već pomenute novine u "Pošti Srbije" ističu i da Zakon donosi nove rokove za reklamacije oštećenih pošiljaka i to 60 dana u unutrašnjem i šest meseci u međunarodnom saobraćaju. Operatori su dužni da korisnike obaveste o ishodu reklamacije u roku od osam dana.

Izvor: Vebsajt Politika, J. Antelj, I. Albunović, 11.11.2019.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija