Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

ZAŠTITNIK GRAĐANA: Sa radom počelo Odeljenje za hitne postupke


Počelo je sa radom Odeljenje za hitna postupanja Zaštitnika građana, koje će se baviti problemima građana koji ne mogu da čekaju, jer svako odugovlačenje može da izazove nenadoknadivu štetu.

Zaštitnik građana Zoran Pašalić kaže da to odeljenje rešava hitne slučajeve i kao primer naveo je dečaka od 15 godina koji je došao u Beograd, obraćao se nadležnim službama za prenoćište, ali oni nisu reagovali, te je na vrata Zaštitnika građana zakucao u 11 sati uveče.

"Alarmirali smo Centre za socijalni rad, obezbeđeno mu je prenoćište, a kasnije i trajno rešen njegov smeštaj", rekao je Pašalić.

Kao hitan slučaj rešen je i problem žene koja zbog administrativnih procedura nije mogla da dobije zdravstvenu knjižicu.

Zaštitnik građana je podsetio da je do sada bilo 122.000 obraćanja građana toj instituciji, da je bilo 44.000 pritužbi, a da je on lično primio više od 1.000 građana, kao i da je prosleđeno 5.000 preporuka državnim organima.

Pašalić pojašnjava da reaguje na pritužbe građana, ali da reaguju i kada dobiju informaciju iz medija, ali da se prvo te informacije provere.

"Imali smo informaciju tokom najhladnijih dana da je strana državljanka vraćena sa dvoje dece iz Mađarske i da su u kolima. Proverili smo i ispostavilo se da je ona smeštena u hotelu. Ako je nekom uskraćeno neko pravo reagovaćemo odmah", pojasnio je on.

Građani, kako kaže, kada imaju problem često ne znaju kome treba da se obrate, te se mešaju ingerencije Zaštitnika i Poverenika.

"Uvek savetujemo ako ne znate kome treba da se obratite, obratite se nama i mi ćemo vas uputiti u instituciju koja se time bavi", istakao je Pašalić.

Upitan da prokomentariše najavu uvođenja doživotne robije za najteža krivična dela, on je rekao da je njegov lični stav da je važno da postoji izvesnost kažnjavanja i da onaj ko čini zločin zna da će biti kažnjen i da se neće izvući.

Izvor: Vebsajt RTV, 18.01.2019.
Naslov: Redakcija