Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

PREDLOG ZAKONA O OGLAŠAVANJU: Alkoholna pića koja imaju do 20 odsto alkohola mogu se reklamirati od 18 sati do šest ujutru, a ona sa više od 20 odsto alkohola od 23 do šest sati ujutru. Reklamiranje na otvorenom prostoru je u isključivoj nadležnosti lokalnih samouprava, koje će određivati uslove i način oglašavanja. Po prvi put se reguliše oglašavanje igara na sreću, koje je ograničeno na period od 21 sat do šest ujutru, dok je njihovo reklamiranje na otvorenom u blizini škola i sličnih ustanova zabranjeno


Alkoholna pića će moći da se reklamiraju u štampanim medijima, sa izuzetkom časopisa i magazina namenjenih deci i maloletnicima. To je ključna novina Predloga zakona o oglašavanju, koji poslanici u Narodnoj skupštini Republike Srbije razmatraju u okviru Prvog vanrednog zasedanja u 2016. godini. Kada su u pitanju elektronski mediji reklame za alkoholna pića moći će da vide samo noćobdije.

Predlogom zakona predviđeno je da se alkoholna pića koja imaju do 20 odsto alkohola mogu reklamirati od 18 sati do šest ujutru, a ona sa više od 20 odsto alkohola od 23 do šest sati ujutru.

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija obrazlažući Predlog zakona rekao da se ovaj propis donosi da bi se naše zakonodavstvo i u ovoj oblasti uskladilo sa standardima EU, ali i zato što su odredbe važećeg Zakona o oglašavanju ("Sl. glasnik RS", br. 79/2005 i 83/2014 - dr. zakon), donete pre 10 godina, prevaziđene.

- Cilj je da se spreči nelojalna konkurencija na tržištu i da se zaštite potrošači od obmanjujućih i lažnih poruka koje ih mogu navesti na pogrešnu kupovinu - rekao je ministar.

Predlogom zakona će biti zabranjeno obmanjujuće oglašavanje, jer ono dovodi u zabludu kupca, a zabranjeno je i uporedno oglašavanje koje omalovažava robu i usluge konkurenata na tržištu.

Kao novina pojavljuje se i oglašavanje na otvorenom prostoru koje će biti u nadležnosti lokalnih samouprava, koje će određivati uslove i način oglašavanja.

Predlogom zakona reguliše se i internet oglašavanje. Na internetu će biti dozvoljeno reklamiranje alkoholnih pića sa sadržajem alkohola do 20 odsto, dok će biti zabranjeno reklamiranje duvana, cigareta i alkoholnih pića koja sadrže više od 20 odsto alkohola.

Novina je i da se ukida reklamiranje elektronskih cigareta. Predlogom zakona se po prvi put reguliše oglašavanje "igara na sreću" i one mogu da se reklamiraju u elektronskim medijima i bioskopima od 21 do šest sati ujutru. Predviđena i zabrana oglašavanja "igara na sreću" na otvorenom prostoru, ako su te reklame udaljene manje od 100 metara od škole i sličnih ustanova.

Ekonomski kokus je na sednici održanoj 18. januara 2016. godine podneo amandmane na Predlog zakona, a njihove predloge možete pogledati ovde.

Izvor: Vebsajt Novosti, D. M., 20.01.2016.
Naslov, Obeležavanje: Redakcija