Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

PROŠIRENJE INSTANT ILI HITNIH PLAĆANJA NOVIM SERVISIMA NAJAVLJENO ZA 1. APRIL 2019. GODINE: NBS će, kao operater sistema hitnog plaćanja, omogućiti i korišćenje usluge centralne adresne šeme


Od naredne godine, građani će moći da pošalju zahtev u elektronskom obliku za preuzimanje podataka o računu za električnu energiju, komunalne usluge, račune mobilnih i kablovskih operatera i da račun plate nakon preuzimanja podataka

Sistem instant ili hitnih plaćanja, koji je počeo da radi 22. oktobra, od 1. aprila naredne godine biće proširen novim servisima. Od tog roka hitno će moći da se plate računi preko fakture, odnosno računa, kao i na osnovu registrovanog broja mobilnog telefona. Ove dve usluge nisu obavezne, odnosno ne mora svaka banka da ih obezbedi svojim klijentima, za razliku od usluge hitnog plaćanja elektronskim i mobilnim bankarstvom, kao i na šalteru.

Servis preuzimanja podataka o fakturi omogućava korisniku da pošalje zahtev u elektronskom obliku za preuzimanje podataka o računu za električnu energiju, komunalne usluge, račune mobilnih i kablovskih operateri i da račun plati nakon preuzimanja podataka. Plaćanje se izvršava jednim klikom u okviru mobilne aplikacije, odnosno prislanjanjem koda sa aplikacije mobilnog telefona na kod na fakturi. Izdavaoci računa moraće da se registruju kod operatera sistema, a to je Narodna banka, i to preko svoje banke. One će klijentu omogućiti aplikaciju za plaćanje računa posredstvom preuzete fakture.

Ovaj servis nije obavezan. Na osnovu ankete koju je NBS sprovela od aprila naredne godine 13 banaka će uslugu omogućiti, a pet banaka još analizira opravdanost njegovog uvođenja. Kako se saznaje u NBS, “Elektroprivreda Srbije” najavila je da će imati tu uslugu.

Direktor Sektora za informaciono-komunikacione tehnologije EPS-a, Miodrag Bogdanović, izjavio je pre nekoliko dana da planiraju da u narednom periodu omoguće građanima da, ukoliko to budu želeli, račune za struju dobijaju na mejl adresu kao i da omoguće građanima da preko telefona provere visinu svog računa i da ga isto tako plate. On kaže da je to samo deo procesa digitalizacije, koji u ovom državnom preduzeću godinama traje, te da je plan EPS-a i da u potpunosti pređe na poslovanje “bez papira”.

"Plan je elektronsko plaćanje računa, da svaki građanin može sa svog mobilnog uređaja da pristupi i vidi svoj račun i da izvrši elektronsko plaćanje računa", rekao je Bogdanović, dodajući da će korisnici morati da daju saglasnost da im se račun isporuči putem mejla.

Opcija o kojoj se takođe razmišlja je i da svaki građanin ponaosob može da sam pristupu portalu EPS-a, vidi stanje svog računa i izvrši elektronsko plaćanje.

Od 1. aprila naredne godine NBS će, kao operater sistema hitnog plaćanja, omogućiti i korišćenje usluge centralne adresne šeme. Ona podrazumeva uslugu registrovanja broja mobilnog telefona u centralnoj bazi, odnosno njegovog povezivanja sa brojem računa, što će omogućiti korisniku da prenosi novčana sredstava na račun drugog korisnika samo na osnovu poznavanja njegovog broja mobilnog telefona, bez potrebe da ima informaciju o broju njegovog tekućeg računa.

Ni ovaj servis neće biti obavezan i prema sadašnjim informacijama od 1. aprila naredne godine 16 banka će ga nuditi, dok tri još o tome razmišljaju.

Izvor: Vebsajt Politike, 19.11.2018.
Naslov: Redakcija