Zastava Bosne i Hercegovine

NEOPHODNO SISTEMSKO REŠENJE ZA DUGOVANJA LOKALNIH SAMOUPRAVA KOJA IZNOSE VIŠE OD MILIJARDU EVRA, TE UJEDNAČAVANJE POSTUPANJA SVIH LOKALNIH SAMOUPRAVA


Potreban je sistemski pristup Vlade Republike Srbije u rešavanju dugova lokalnih samouprava, koji iznose više od milijardu evra, uz 300 miliona evra dospelih obaveza koje se još ne servisiraju, izjavio je ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić

Ružić je na konferenciji za novinare, posvećenoj tome koliko vremena i novca štedimo uvođenjem jednoobraznog postupanja, šta to tačno znači za građane i privrednike, kako modeli postupaka izgledaju i kada počinju da se primenjuju, istakao da jedno ministarstvo ovakve probleme ne može da reši ad hok.

On je naglasio da postoje mehanizmi za prevazilaženje ovog problema, pre svega u Ministarstvu finansija, uz ocenu da dugovi lokalnih samouprava ne mogu ugroziti državni budžet, odnosno da neće biti bankrota.

Prema njegovim rečima, nelogično je da u nekim opštinama postoji više javnih preduzeća koja praktikuju neplansko zapošljavanje kadrova, ne vodeći računa o prihodima i rashodima.

Taj stepen neodgovornosti je nedopustiv i u svakom slučaju ako gledamo da sistemskim pristupom rešimo ovaj problem, onda moramo da sagledamo i potencijalne modele i mogućnosti kako to razrešiti, ukazao je ministar.

Ružić je, govoreći o racionalizaciji, rekao da je 2013. godine kvota bila 123.800 zaposlenih u sistemu lokalne samouprave, dok će do kraja 2018. godine taj broj biti sveden na 100.700.

Na konferenciji su učestvovali i generalni sekretar Stalne konferencije gradova i opština (SKGO) Đorđe Staničić i koordinator tematske oblasti "Unapređenje poslovnog okruženja" i predstavnik SKGO Jelena Mihajlović-Tanasijević.

U skladu sa Planom prioritetnih aktivnosti za smanjenje administrativnih tereta u Republici Srbiji od 2016. do 2018. godine ("Stop birokratiji"), koji je usvojen krajem 2016. godine, SKGO je, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, razvila 189 modela administrativnih postupaka na lokalnom nivou.

Na ovaj način se ujednačava postupanje svih lokalnih samouprava u Srbiji, što praktično znači da će one biti efikasnije, da se povećava pravna sigurnost i da će sve lokalne administracije postupati jednoobrazno po zahtevima građana i privrede u čitavoj zemlji.

Građani i privrednici će postati svesni koje to "papire" više neće morati da dostavljaju, već će znati da će ovaj posao za njih obavljati lokalna administracija po službenoj dužnosti.

Izvor: Vebsajt Vlade, 18.07.2017.
Naslov: Redakcija