Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ELEKTRONSKOM FAKTURISANJU: Odgovori na najčešće postavljana pitanja


Pravni okvir

Pravna pitanja

1. Da li možete da nam pojasnite razliku između platformi SEF i SUF, da li su to nužno povezane platforme ili su svaka za sebe pa mi kao korisnici možemo da biramo koju platformu ćemo da koristimo za elektronsko fakturisanje?

Sistem elektronskih faktura - informatičko-tehnološko rešenje kojim upravlja centralni informacioni "Sistem elektronskih faktura - informatičko-tehnološko rešenje kojim upravlja centralni informacioni posrednik i preko koga se vrši slanje, prijem, evidentiranje, obrada i čuvanje elektronskih faktura. Sistem elektronskih faktura može da koristi subjekt javnog sektora i subjekt privatnog sektora po uspostavljanju tehničko-tehnoloških uslova.

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu je za potrebe korisnika javnih sredstava obezbedila softversko rešenje SUF - sistem za prijem, čuvanje, odobravanje i pripremu knjiženja ulaznih računa koji treba da omogući prijem i upravljanje računima - fakturama primljenim od dobavljača. Obezbeđen je licencni softver sa pripadajućim licencama za sve korisnike javnih sredstava, za neograničen broj korisnika sistema.

SUF omogućava preuzimanje faktura iz sistema E-faktura ili ručni unos faktura u sistem, kao i njihovo čuvanje u elektronskoj formi, uz mogućnost uvida u originalnu fakturu u PDF formatu.

2. Da li su KJS iz grupe 7- ostali korisnici subjekti javnog sektora?

U smislu Zakona o elektronskom fakturisanju ("Sl. glasnik RS", br. 44/2021 i 129/2021), subjekti javnog sektora su oni koji spadaju u opšti nivo države u smislu zakona koji uređuje budžetski sistem, odnosno koji predstavljaju javno preduzeće u smislu zakona koji uređuje javna preduzeća, koje nije obuhvaćeno opštim nivoom države. Okolnost u koju grupu korisnika javnih sredstava spada subjekat, u smislu Pravilnika o Spisku korisnika javnih sredstava, nema uticaja na njegovo određenje kao subjekta javnog ili privatnog sektora.

3. Da li firma koja ima JBKJS, nalazi se na spisku korisnika javnih sredstava sa tipom 7 i koja je registrovana u APR-u kao privredno akcionarsko društvo treba da se prijavi kao budžetski korisnik i unese JBKJS ili kao privredno društvo?

Ukoliko imate dilemu da li je Vaša organizacija ili preduzeće subjekt javnog ili subjekt privatnog sektora, ispravan put bio bi obraćanje Ministarstvu finansija zahtevom za dobijanje stručnog mišljenja u skladu sa opisanom procedurom: https://mfin.gov.rs/usluge/davanje-strucnog-misljenja

4. Da li su firme koje primaju samo ulazne ili šalju samo izlazne fakture u obavezi da koriste sistem elektronskih faktura?

Da, svi subjekti javnog sektora su u obavezi da šalju ili primaju elektronske fakture kroz sistem e-Faktura u skladu sa Zakonom o elektronskom fakturisanju.

5. Kako se dobija saglasnost za obavljanje poslova informacionog posrednika?

Potrebno je podneti zahtev za informacionog posrednika, zahtev za dobijanje saglasnosti možete pronaći na stranici https://www.efaktura.gov.rs/ na polju “informacioni posrednik”. 

Izvor: Vebsajt eFaktura, 11.04.2022.
Naslov: Redakcija