Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

ZAKON O INSPEKCIJSKOM NADZORU: Najviše žalbi potrošača tokom 2016. godine odnosi se na kvalitet hleba i peciva. Svaka četvrta prijava osnovana, potvrđuju u Republičkoj poljoprivrednoj inspekciji


Poljoprivredna inspekcija 2016. godine primila je oko 300 žalbi potrošača na prehrambene proizvode biljnog porekla. Inspektori su posle provere na terenu utvrdili da je svaka četvrta prijava građana bila sa osnovom.

Novi Zakon o inspekcijskom nadzoru ("Sl. glasnik RS", br. 36/2015) uveo je mogućnost procene rizika po prijavama potrošača. Na rang-listi najčešćih žalbi već nekoliko poslednjih godina su hleb i pecivo u pekarama, konditorski proizvodi i žitarice.

Kako je rekao Nenad Vujović, načelnik Republičke poljoprivredne inspekcije, ovaj sektor prati 18 grupa biljnih proizvoda (šećer, ulje, kafa, čaj, brašno, začini), ali tri pomenute se svake godine izdvajaju po broju žalbi.

Prijave su različite i svake godine imamo ih gotovo jednak broj. Kada je reč o pekarama, ono što smo ustanovili jeste da su hleb i pecivo zdravstveno bezbedni. Retki su slučajevi kada u tom segmentu imamo problem – kaže Vujović.

Nepravilnosti, kada ih ima, najčešće se odnose na deklaracije upakovanih proizvoda– kvalitet i sastav. Ono što podvlači kao problem jesu uslovi proizvodnje i higijena u pekarama.

Poljoprivredna inspekcija zatvara takve objekte, od početka godine imali smo i takve slučajeve. To nam je prioritet – ističe Vujović, dodajući da treba imati na umu da u Srbiji posluje između tri i četiri hiljade pekara tako da treba napraviti ozbiljnu trijažu i procenu rizika koga kontrolisati. Dešava se često da se u toku jedne godine na istoj adresi promeni tri ili četiri vlasnika pekare. Sve pekare koje su na tržištu još od 2009. godine moraju da imaju uveden sistem bezbednosti po Hasap principu.

Izvor: Vebsajt Politika, I. A., 19.04.2017.
Naslov: Redakcija