Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ZAŠTITI KORISNIKA FINANSIJSKIH USLUGA KOD UGOVARANJA NA DALJINU Raste broj ugovorenih finansijskih usluga zaključenih na daljinu


U Srbiji je prošle godine zaključeno 176.090 ugovora na daljinu između banaka i korisnika finansijskih usluga, što je za 13,6 odsto više nego 2022. godine, objavila je Narodna banka Srbije (NBS).

Iz NBS su pojasnili da je reč o situaciji kada klijent od kuće ili s bilo kog mesta koje njemu odgovara upotrebom elektronskih uređaja ugovori korišćenje finansijske usluge sa bankom ili drugim pružaocem finansijskih usluga.

Od 176.090 ugovora, njih 37.427 zaključeno je uz primenu video-identifikacije korisnika, što je za 73,4 odsto više nego 2022. godine. Kod ovakvog načina zaključivanja korisnik upotrebom računara prvi put ugovara korišćenje usluga banke, a njegova identifikacija obavlja se video-vezom.

Kada je reč o ugovorima zaključenim elektronskim putem, njih je bilo 138.663, za 4,0 odsto više 2022. godine, a u ovom slučaju korisnik već ima zaključen poslovni odnos s pružaocem finansijskih usluga i želi da ugovori korišćenje dodatnih usluga.

Od ukupnog broja ugovora zaključenih na daljinu, njih 21,25 odsto se odnosi na ugovore zaključene video-identifikacijom, što predstavlja porast udela u odnosu na prethodnu godinu, kada je taj procenat iznosio 14,0 odsto.

Gledano prema vrsti finansijskog proizvoda, lane je u odnosu na 2022. godinu, najviše poraslo ugovaranje na daljinu usluge otvaranja platnog računa i to za 103,2 odsto a sledi ugovaranje oročene i štednje po viđenju za 51,3 odsto.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Vebsajt Kurir, 17.03.2024.
Naslov: Redakcija