Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Odgovori na pitanja potrošača


Dobila sam na poklon bademantil i pidžamu, a osoba od koje sam to dobila rekla mi je da joj je trgovac kazao da mogu da menjam ukoliko mi se nešto ne dopadne. Poželela sam da vratim pidžamu i da zamenim bademantil za isti samo drugačije boje. Trgovac je rekao da to ne može i da nije takva praksa. Čitala sam da postoji mogućnost da u prve dve nedelje od kupovine imam pravo na zamenu ili povraćaj novca, pa me zanima da li je to tačno? Interesuje me da li je prodavac po zakonu dužan da mi vrati novac ako mi se ništa drugo ne dopadne, s obzirom na to da imam fiskalni račun koji potvrđuje datum kupovine?

ODGOVOR:

To što ste pomenuli odnosi se na slučaj da roba ima neki nedostatak, a ne kada se vama ne dopadne roba koju ste kupili. Dakle, isključivo od dobre volje i poslovne politike trgovca zavisi da li će vam vratiti novac ili zameniti poklon za nešto drugo. Obaveza vraćanja novca ili zamene predviđena je samo u slučaju kada roba ima objektivni nedostatak, ne i kada su u pitanju subjektivni razlozi potrošača. Međutim, svakako pokušajte da postignete dogovor s trgovcem.

Izvor: Vebsajt Politika, 10.02.2020.
Naslov: Redakcija