Zastava Bosne i Hercegovine

PREDLOG ZAKONA O POTVRĐIVANJU SPORAZUMA O ZAJMU ZA PROJEKAT IZGRADNJE OBILAZNICE OKO NOVOG SADA SA MOSTOM PREKO DUNAVA: Predviđeno zaduživanje od 149.175.000 EUR


Vlada Republike Srbije na poslednjoj sednici usvojila je Predlog zakona o potvrđivanju Sporazuma o zajmu (Projekat izgradnje obilaznice oko Novog Sada sa mostom preko Dunava), između kineske Export-Import banke, kao “Zajmodavac" i Republike Srbije, koju zastupa Vlada Republike Srbije postupajući preko Ministarstva finansija, kao “Zajmoprimac". Ovaj dokument predviđa zaduživanje Republike Srbije kod kineske Export-Import banke. Kako se navodi u obrazloženju, Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2022. i za 2023. godinu odobreno je zaduživanje Republike Srbije kod kineskih banaka u iznosu do 149.175.000 EUR za finansiranje 85% vrednosti Projekta izgradnje obilaznice oko Novog Sada sa izgradnjom mosta preko Dunava i pristupnim saobraćajnicama, dok će se preostalih 15% obezbeđivati iz budžeta Republike Srbije. Rok dospeća kredita je 15 godina uključujući pet godina perioda počeka.

- Prihvaćen ugovorni iznos za usluge i radove iznosi 175.500.000 EUR i obuhvata dobit izvođača, kao i troškove izrade tehničke i planske dokumentacije, organizacije gradilišta, pripremnih radova, pratećih materijala i opreme, osiguranja i sve ostale zavisne, direktne i indirektne troškove Izvođača - navodi se u razlozima za donošenje zakona.

Kako se podseća, Memorandum o razumevanju o izradi planske i tehničke dokumentacije za Projekat izgradnje obilaznice oko Novog Sada sa pristupnim saobraćajnicama i mostom na Dunavu, između Srbije, China Road and Bridge Corporation i privrednog društva "Koridori Srbije" d.o.o. Beograd, zaključen je 14. aprila 2021. godine. Dana 19. marta 2022. godine potpisan je Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova između Srbije, koju zastupa Vlada kao finansijera, "Koridori Srbije" kao investitora i kineske kompanije China Road and Bridge Corporation kao izvođača.

- Predmet Komercijalnog ugovora su usluge i radovi potrebni za uspešan završetak mosta u nastavku Bulevara Evropa – veza sa nastavkom državnog puta IA reda br. 119, sa pristupnim saobraćajnicama, u Novom Sadu, kao i nastavak za vezu sa državnim putem IB reda br. 21 - precizira se u ovom dokumentu.

Kako se dodaje, usluge uključuju pripremu i izradu Idejnog projekta, Projekta za građevinsku dozvolu, Projekta za izvođenje, Projekta izvedenog objekta po završetku i svih drugih projekata, studija i elaborata potrebnih za dobijanje građevinske dozvole, upotrebne dozvole i izvođenje radova u skladu sa odredbama Zakona o planiranju i izgradnji za deonice 1, 2, 3 i 4. Deo usluga je i izrada svih drugih projekata, studija i elaborata potrebnih za dobijanje građevinske dozvole, upotrebne dozvole i izvođenje radova u skladu sa odredbama Zakona o planiranju i izgradnji.

Kako se ističe u dokumentu, radovi obuhvataju izgradnju četiri deonice - mostovske konstrukcije (veza sa državnim putem IIA-119), saobraćajnice paralelno ispod mostovske od raskrsnice sa Bulevarom Patrijarha Pavla do raskrsnice sa 1300 kaplara, sabirne ulice posle raskrsnice sa ulicom 1300 kaplara (ispod mostovske konstrukcije), rampe denivelisanih raskrsnica, alii veze obilaznice oko Novog Sada sa mostom preko Dunava na trasi državnog puta IIA reda br. 111 sa Fruškogorskim koridorom.

Rok za izvođenje radova na četiri deonice je je 31 mesec, računajući od datuma početka definisanog u Komercijalnom ugovoru, pod okolnostima da su finansijer i investitor uredno dali izvođaču potpun pristup i posed gradilištu i građevinsku dozvolu za radove za te deonice. dok je za vezu obilaznice oko Novog Sada sa mostom preko Dunava na trasi državnog puta IIA reda br. 111 sa Fruškogorskim koridorom taj rok 11 meseci.

Planirani most preko Dunava je produžetak postojeće gradske saobraćajnice Bulevara Evrope u pravcu juga. Ovaj most će povezati uličnu mrežu Novog Sada sa Sremskom Kamenicom i državnim putem IIA-119 (granični prelaz Neštin – Beočin – Sremska Kamenica) i preko njega državnim putem IB-21 (Novi Sad – Irig – Ruma – Šabac – Koceljeva – Kosjerić – Požega – Arilje – Ivanjica – Sjenica). Na osnovu postojeće planske dokumentacije, most preko Dunava u produžetku Bulevara Evrope, sa pristupnim putevima, treba da bude namenjen za kretanje automobila, vozila javnog prevoza (autobusa), teretnog saobraćaja, pešaka.

Kako se ukazuje u razlozima za donošenje zakona o zajmu, na osnovu Sporazuma o ekonomskoj i tehničkoj saradnji u oblasti infrastrukture između Vlade Republike Srbije i Vlade Narodne Republike Kine, zaključenog 20. avgusta 2009. godine otpočela je realizacija nekoliko značajnih projekata u našoj zemlji, koji se finansiraju iz povoljnih kredita kineske Export-Import banke kao ovlašćene institucije Vlade NR Kine.

Zaključkom Vlade od 21. maja 2020. godine, Projekat izgradnje obilaznice oko Novog Sada sa pristupnim saobraćajnicama i mostom na Dunavu, prepoznaje se kao projekat izgradnje i rekonstrukcije javne linijske saobraćajne infrastrukture, od posebnog značaja za Srbiju, te će se i realizovati prema posebnim postupcima za linijske infrastrukturne objekte od posebnog značaja za Republiku Srbiju.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Vebsajt eKapija, 16.10.2023.
Naslov: Redakcija