Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ELEKTRONSKOM FAKTURISANJU: Odgovori na najčešće postavljana pitanja


Tehnička pitanja

Korišćenje XML datoteka

1. Gde mogu da pogledam strukturu XML fajla za kreiranje izlazne fakture?

Tehnički detalji kao što su struktura i primeri XML datoteke, programski interfejs aplikacije – API, tipovi poruka, itd. objavljeni su na internet stranici efaktura.gov.rs u sekciji Instrukcije.

2. Zašto nakon ubacivanja XML fajla na portal e-Faktura dobijam poruku da je fajl dupliran?

Ako piše da je fajl dupliran, moguće je da je dokument već kreiran pod istim brojem dokumenta.

3. Zašto nakon ubacivanja XML fajla na portal e-Faktura dobijam poruku "untranslatable text"?

Primeri XML-a su dati sa “dummy” podacima. Na mestima gde su upisani MB ili PIB kupca i dobavljača potrebno je uneti ispravne podatke kompanija koje su registrovane na Sistem elektronskih faktura. Takođe, u polje gde je upisan JBKJS treba uneti JBKJS ukoliko je u pitanju korisnik javnih sredstava. U suprotnom to polje treba obrisati.

4. Da li se na portalu može učitati XML/UBL sa više faktura?

Na SEF-u nije omugućen masovni unos faktura već jedna po jedna.

5. Da li može da se preuzme izlazni dokument u XML formatu?

Trenutno ne postoji opcija za preuzimanje XML fajla sa prodajne strane. Ova opcija bi se mogla dodati na pregledu same fakture, ali ne i na sales listi "izlazni dokumenti".

6. Na početku godine bilo je dosta priče o identifikacionoj oznaci fakture, koja je obavezna po zakonu o računovodstvu, a koju svaka firma propisuje svojim aktima. Kako ta oznaka ne mora biti elektronski potpis, da li je predviđeno da ona bude sastavni deo XML fajla?

Ovde je reč o broju fakture, koji propisue firma, i koja mora biti jedinstvena na nivou PIB (odnoso JBKJS). Ovo nema nikakve veze sa potpisivanjem dokumenta.

7. Kreiram XML fakturu, prođe validaciju, može da se učita sa portala, može da se pošalje sa /swagger/index.html. Kada pokušam preko API-a iz svoje aplikacije, dobijam status 200, u response uvek iste brojeve InvoiceID=872 SalesInvoiceID=3030. Po ovom odgovoru bi se reklo da je sve ok. Ali, faktura nije poslata, nema je na portalu, ne dobija se mejl da je faktura stigla kod kupca (kada se pošalje preko /swagger/index.html ta ista faktura, sve ovo je ok). Molim za pomoć.

Neophodno je za svaku fakturu pri slanju poslati jedinstveni requestId. Ovo je indikator da se zahtev odnosi na već postojeću fakturu tako da ako ste poslali već fakturu sa nekom vrednošću, nazad dobijate identifikator te već postojeće fakture, nova neće biti kreirana.

8. Zanima me da li je moguće učitati XML na portal demo eFaktura bez PDF priloga? Kada pokušamo import XML bez priloga (u segmentu AdditionalDocumentReference), dobijamo grešku.

Ovakvo ograničenje ne postoji u sistemu. Proverite da li je kompletan prilog uklonjen (ne samo base64 već kompletan element).

9. U ovom momentu Bosch može da procesuira jedino XML format uz standard VDA4938 (vezano za račune koje primamo). Pitanje: da li postoji Provajder koji bi mogao da konvertuje XML fajl propisan od Ministarstva u VDA4938 XML fajl?

Standard elektronskog fakturisanja za Srbiju je propisan odgovarajućim aktima, ne planira se podrška za druge elektronske formate, niti bilo koji vid transformacije iz jednog formata u drugi.

Povezivanje SEF-a putem API servisa

1. Da li možemo da isporučujemo fajlove preko Peppol-a?

Trenutno nije moguće isporučivati fajlove preko Peppol-a. Plan je da se omogući u nekom od narednih nadogradnji Sistema elektronskih faktura.

2. Kod dela programa API menadžment, za testiranje, da li je to polje za ključ autentifikacije koji treba ubaciti kod poziva API swagger?

Ključ za autentifikaciju se nalazi u delu Podešavanja/API menadžment/Ključ za autentifikaciju, koji se koristi kao ApiKey prilikom pozivanja API metoda, konkretno da bi se pozvala /api/publicApi/sales-invoice metoda potrebno je da se kao ApiKey koristi ključ za autentifikaciju.

3. Na Swagger-u testiranje API metoda je vezano za bazu kojoj demo portal ima pristup, nije moguće dobiti odgovor uspešnog zahteva ukoliko nije uneta kompanija koja se prijavila na portal, kako mislite da šaljemo zahteve kad nemamo uvid u postojeće korisnike?

Otvorene kompanije na sistemu možete videti prijavom na korisnički interfejs, u odeljku podešavanja/registri kupaca, gde slobodno pretragom možete nasumično odabrati registrovanu kompaniju na sistemu.

4. Zašto ne mogu da pozovem statuse kupaca i dobavljača u tekućem danu? Primena callback funkcija mi je nejasna, dajte neki primer na tu temu, opišite taj postupak, ne znam odakle da počnem.

Povlačenje faktura u današnjem danu je onemogućeno kako bi se stimulisano korišćenje sistema notifikavija. Kako biste počeli da dobijate notifikacije o izmenama statusa faktura, potrebno je najpre podesiti adrese servisa koje Vi izlažete u API podešavanjima na eFaktura aplikaciji. Pozivom subscribe endpointa na javnom API pretplaćujete se da dobijate notifikacije o izmenama statusa faktura narednog dana, kao i generisani ključ koji će biti dodat na svaku notifikaciju kako bi mogli utvrditi da poziv dolazi iz eFaktura sistema. Višestrukim pozivom u istom danu prethodni ključ stavljae van snage (sledećeg dana na notifikacijama će biti poslat poslednji ključ generisan prethodnog dana). Kada postoji prtplata određenog dana (odgovarajuća subskripcija je odrađena prethodnog dana) na endpointe podešene u podešavanjima eFaktura sistema biće upućen POST zahtev. čija je struktura potpuno ista kao rezultat koji se dobija pozivom odgovarajućih changes endpoint-a prethodnog dana.

5. Da li kada se POST API-em pošalje UBL fajl, da li se on automatski prosleđuje krajnjem korisniku ili je potrebno da se neko loguje na portal efaktura pa da onda "odobri" upload-ovanje faktura?

Automatski se prosleđuje, nije potrebno da se logujete.

Tehnička pitanja

1. Molimo Vas da nam objasnite da li su na demo verziji Sistema eFaktura prikazane sve pozicije koje se odnose na ""Ne obračunava se PDV"" i na "Primalac obračunava PDV". Odnosno, kada se unose sledeće pozicije reasonKey_12 br-res-2007"

Šifrarnik oslobođenja od PDV je u izradi, konkretnu šifru, kao i pripadajući osnov oslobođenja će biti moguće dati nakon objavljivanja šifrarnika.

2. Da li pri unosu knjižnog odobrenja preko forme na portalu eFaktura (opcija izlazni dokumenti - kreiraj novi dokument) količina treba da se unosi sa predznakom minus, s obzirom na to da se ovim dokumentom količina i vrednost računa umanjuje?

Ne, sama priroda odobrenja je da se iznos umanjuje, na dokumentu se iskazuju pozitivne vrednosti.

3. Kod slanja faktura preko API-a, dobijemo status 200, da je faktura preuzeta, ali se za svaku fakturu dobija InvoiceID = 1812

Ovo je problem u samom dokumentu, radimo na unapređenju kako bi slični problemi bili prepoznati unapred.

4. S obzirom na to da razvijam softver koji će putem API-a komunicirati sa efakturama, da je prilikom slanja eFaktura predviđeno (za sada) poslati 3 priloga? Molim da mi objasnite kako to da uradim. U samom XML-u predviđeno je samo da se samo pošalje (base64 content) same fakture, nigde ne mogu da nađem kako to da učinim tj. kako da pošaljem dodatno neki prilog?

AdditionalDocumentReference može da sadrži do 3 base64 pdf dokumenta priložena uz fakturu. Primer sadrži fakturu, što u opšte, slučaju nije potrebno, sistem će generisati fakturu.

Izvor: Vebsajt eFaktura, 11.04.2022.
Naslov: Redakcija