Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Nacionalna organizacija potrošača traži izmeštanje dela zaštite potrošača u Komisiju za zaštitu konkurencije i formiranje generalnog inspektorata


Svetski dan potrošača, 15. mart, u Srbiji je i ove godine dočekan sa najvećim brojem žalbi na odeću, obuću, belu tehniku, mobilne telefone i telekomunikaciju, kaže predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović i dodaje da su to podaci koji se godinama ne menjaju.

Kako bismo imali kvalitetnije proizvode, navodi Papović, potrebno je uvesti standarde koji će postati deo zakona i koji će zabraniti nekvalitetnu i nebezbednu robu na našem tržištu.

"Neretko se dešava da telefon koji kupimo ne radi ili da đon na cipeli pukne posle dva dana, a trgovac u roku od osam dana odgovori bilo šta i odbije reklamaciju, zato je uvođenje standarda osnovna stvar", podvukao je Papović.

Ocenjuje da je Srbija "preplavljena" nebezbednim i nekvalitetnim robama, počevši od obuće i odeće, a da se onda postavlja pitanje i kakvu hranu jedemo.

Papović kaže da se Ministarstvo poljoprivrede poslednjih godina trudi da vrati kvalitet mesa i eliminiše prisustvo mašinski separatisanog mesa, međutim, dodaje, standard treba uvesti kod svih vrsta roba.

"Mislim da bez uvođenja standarda i ozbiljnih kazni ne možemo da očekujemo punu zaštitu potrošača u Srbiji", rekao je Papović.

Ono što Nacionalna organizacija traži kako bi potrošači bili zaštićeniji, kaže Papović, jeste formiranje generalnog inspektorata uz obrazloženje da organizacije potrošača često ne znaju koja je inspekcija za šta nadležna i da zbog toga "lutaju".

A traže i izmeštanje dela zaštite potrošača iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija u Komisiju za zaštitu konkurencije, a da segment koji bi trebalo da ostane u Ministarstvu jesu prekršaji i prekršajni nalozi, naveo je Papović.

Izvor: Vebsajt RTV, 14.03.2019.
Naslov: Redakcija