POSTUPAK U SLUČAJU GUBITKA ILI KRAĐE PASOŠA U INOSTRANSTVU
Ako vam neko ukrade putne isprave na letovanju, putni list za povratak u zemlju brže se može izvaditi ako kod sebe imate kopiju pasoša i dve fotografije.
Pre polaska na letovanje, građani na sajtu Ministarstva spoljnih poslova mogu da se informišu kakva je zdravstvena i bezbednosna situacija u zemlji u koju putuju, mogu li tamo da koriste naše platne kartice i koje, šta im je potrebno od dokumenata ako vode kućnog ljubimca.
Direktno na sajtu ambasada i konzulata trebalo bi da su istaknuti i telefoni za hitne situacije koje građani mogu da pozovu ako zapadnu u problem u inostranstvu, a postoje i dežurni telefoni Ministarstva spoljnih poslova.
Građani se javljaju zbog saobraćajnih nezgoda, zdravstvenih problema, hapšenja, kada se nađu u letovalištu pogođenom poplavama ili požarima, a najčešće traže pomoć kada su im ukradeni dokumenta i novac.
Milan Vukosavljević izjavio je da uvek preporučuju da se pasoš ne nosi na plažu, te da treba da napravimo kopiju koju nosimo sa sobom ili da imamo sliku pasoša i lične karte u telefonu.
"Prva stvar koju treba da uradite je da se obratite lokalnoj policiji, kako biste dobili policijski zapisnik o gubitku dokumenta, a zatim da se obratite našem diplomatsko-konzularnom predstavništvu, ambasadi ili konzulatu koji je najbliži", kaže Vukosavljević.
Prema njegovim rečima, putni list se dobija odmah ako imate policijski zapisnik, dve fotografije formata za pasoš i dokument za identifikaciju, poput lične karte ili njene kopije ili pasoša.
"Ako je sve izgubljeno ili ukradeno, uvek se može proveriti identitet preko MUP-a", naveo je Vukosavljević.
Aleksandar Seničić iz Nacionalne asocijacije turističkih agencija Juta, pak, savetuje građane koji putuju preko turističkih agencija i smešteni su u apartmanima, gde najčešće i dolazi do krađe dokumenata i ostalih vrednosti, da treba da doplate za sefove.
"U depozit boksove, odnosno sefove mogu da ostave pasoš, ključeve automobila i ostatak novca koji im ne treba svaki dan", poručuje Seničić.
S druge strane, kako je naveo, kada dođe do tako neprijatne situacije, putnici imaju svu podršku predstavnika turističke agencije koji je, po pravilu, od momenta kada dođe na tu destinaciju, u kontaktu sa diplomatsko-konzularnim predstavništvom.
Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.
Izvor: Izvor: Vebsajt 021, 16.07.2024.
Naslov: Redakcija