Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O FINANSIRANJU POLITIČKIH AKTIVNOSTI: Rok za podnošenje izveštaja o troškovima predsedničke izborne kampanje 22. maj 2017. godine


Političke stranke, grupe građane i koalicije koje su predložile kandidate za predsednika Republike Srbije na nedavno održanim izborima imaju rok do 22. maja 2017. godine da Agenciji za borbu protiv korupcije dostave izveštaj o troškovima izborne kampanje.

- Svi politički subjekti koji su imali kandidate na prethodnim predsedničkim izborima u obavezi su da u roku od 30 dana od dana objavljivanja konačnih rezultata izbora podnesu Agenciji izveštaj o troškovima izborne kampanje. Kako je izveštaj o konačnim rezultatima izbora objavljen 20. aprila tako svi politički subjekti imaju obavezu da izveštaj Agenciji podnesu do 20. maja. Kako rok "pada" u subotu, 20. maja, on se pomera na 22. maj, odnosno do prvog radnog dana - rekla je pomoćnica direktora Agencije Katarina Dakić.

Ona je podsetila da je 11 političkih subjekata - političkih stranaka, koalicija i grupa građana, imalo svoje kandidate na izborima za predsednika i da su svi oni u obavezi da podnesu izveštaje o troškovima izborne kampanje.

Kako je rekla, na tom izveštaju politički subjekti su dužni da prikažu sve prihode i troškove, podatke o eventualnim kreditima koje su uzimali, izbornom jemstvu, odnosno sve ono što se odnosi na finansije izborne kampanje.

- Svi politički subjekti su u obavezi da preuzmu obrazac sa sajta Agencije, popune ga i podnesu ga i u elektronskoj formi, a zatim ga odštampaju zajedno sa dobijenim bar kodom i dostave pisanu verziju Agenciji - objasnila je Dakić.

Ona je navela i da će protiv svih onih koji ne budu podneli izveštaje Agencija podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.

Zahtev za pokretanje prekršajnog postupka Agencija podnosi i ako izveštaj nije podnet na način kako je predviđeno Zakonom o finansiranju političkih aktivnosti ("Sl. glasnik RS", br. 43/2011 i 123/2014), odnosno, ako ne prikazuje sve podatke koje bi trebalo, ako politički subjekt nije otvorio poseban račun preko koga ide sav promet u izbornoj kampanji...

Ona je istakla da će Agencija, nakon provere ko je sve dostavio izveštaj, kontrolisati tačnost i istinitost navedenih podataka i to na osnovu prikupljenih podataka iz monitoringa izborne kampanje.

Kako je navela, Agencija je i ove godine organizovala monitoring - mrežu posmatrača koji su prikupljali podatke na terenu i na propisanim obrascima dostavljali ih Agenciji.

- Prikupljamo podatke i od banaka, pružalaca usluga, fizičkih i pravnih lica koji su bili finansijeri - zaključila je Dakić.

Izvor: Vebsajt Blic, 16.05.2017.
Naslov: Redakcija