Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

PRAVILNIK O OBAVEZAMA PRUŽALACA MEDIJSKIH USLUGA TOKOM PREDIZBORNE KAMPANJE: TOKOM IZBORNE KAMPANJE POLITIčKE PARTIJE MOGU DA ZAKUPLJUJU TERMINE SAMO U OKVIRU MARKETINšKOG BLOKA. TELEVIZIJE MOGU DA PRENOSE MITINGE, ALI SE TO NEćE TRETIRATI KAO POLITIčKO OGLAšAVANJE, VEć KAO DEO PREDIZBORNOG PROGRAMA. TAKAV PROGRAM NEćE SMETI DA NAPLATE, A ODLUKU O PRENOSU DONOSI UREDNIK


Osnova medijskog izveštavanja u predizbornoj kampanji jeste poštovanje principa ravnomerne zastupljenosti svih učesnika političke utakmice.

Političke partije će u izbornoj kampanji moći da zakupljuju termine samo u okviru marketinškog bloka, a televizijske stanice mitinge će moći da prenose samo besplatno.

To predviđa Pravilnik o obavezama pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje ("Sl. glasnik RS", br. 55/2015) koji je, 16. juna 2015. godine, donelo Regulatorno telo za elektronske medije. Po starom, partije su dnevno mogle da zakupe pet minuta programa, dok sada minutaža mora da se uklopi u šest, odnosno 12 minuta, koliko TV stanice mogu po satu da izdvoje za marketing.

Televizije će moći da prenose mitinge, ali se to neće tretirati kao političko oglašavanje, već kao deo predizbornog programa. To znači da takav program neće smeti da naplate, a odluku o prenosu donosiće urednik.

Novost je da TV stanice u svojim zabavnim emisijama, kulturnom, dečjem i sličnom programu neće smeti da ugoste političare, a zabrana se ne odnosi na sadržaje koji su proizvedeni najmanje jednu godinu pre nego što su izbori raspisani. Takođe, politički funkcioner tokom kampanje ne sme da se pojavi u ulozi voditelja ili reportera u TV programu.

Uputstva emiterima

  • predizborni program mora biti odvojen
  • ne sme biti emitovan pre ili nakon dečje emisije
  • zabranjeno je emitovati zabavne programe sa političarima
  • političar se ne sme pojavljivati kao spiker ili voditelj
  • TV stanice moraju obezbediti ravnopravno predstavljanje izbornih lista
  • oglasni minuti dele se srazmerno broju zainteresovanih stranaka
  • rezultati istraživanja ne smeju biti emitovani u udarnom terminu vesti
Izvor: Vebsajt Blic, N. L., 17.03.2016.
Naslov: Redakcija