Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Obavezno učešće trgovca u medijaciji


Ključna novina u medijaciji u potrošačkim sporovima, koja je uvedena novim Zakonomo zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021), jeste da je učešće trgovca obavezujuće. Trgovac je u obavezi da se odazove na poziv takozvanih tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. U slučaju da on to odbije, može biti kažnjen na osnovu prekršajnog naloga, a kazne se kreću u jednokratnom iznosu od 50 hiljada dinara, kaže Mladen Alfirović iz Udruženja za zaštitu potrošača.

Taj mehanizam je zapravo osmišljen da motiviše potrošače da sporove rešavaju mimo suda, objašnjava Alfirović.

Da bi taj postupak bio pokrenut, neophodno je da bude uložena reklamacija trgovcu i da je dobijen negativan odgovor, kaže on i savetuje potrošačima da u tom slučaju prvo kontaktiraju Udruženje za zaštitu potrošača.

Ako se proceni da treba ići na mehanizam vansudske medijacije, onda se podnosi zahtev u elektronskoj formi Ministarstvu trgovine na adresi vansudsko.mtt.gov.rs. Zatim ministarstvo dodeljuje potrošačima nekog od tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

Najčešće je tu reč o zahtevima da se neka oštećena roba vrati i da se potrošačima vrati novac.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.

Izvor: Izvor: Vebsajt RTV, 12.01.2023.
Naslov: Redakcija