Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

ZAKON O OZAKONJENJU OBJEKATA: U AP Vojvodini popisano 38 odsto nelegalnih objekata. Grad Novi Sad će dobiti 50 novih ljudi koji će se baviti poslovima ozakonjenja i mogućnost da uposle 8 novih ljudi koji će se baviti poslovima građevinske inspekcije


"Nije dovoljno". Ovu poruku predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prvo su uputili nadležnima u Novom Sadu, a potom i predstavnicima svih lokalnih samouprava u Vojvodini. Iako je rok istekao krajem 2016. godine, u Pokrajini je popisano svega 38 odsto nelegalnih objekata, a u Ministarstvu kažu da su spremni da pomognu, ali i da posao mora da se završi....

"Svima je predočeno da imaju rok od mesec dana da završe popis. Isto tako je bitno reći da će grad Novi Sad dobiti 50 novih ljudi koji će se baviti poslovima ozakonjenja i mogućnost da uposle 8 novih ljudi koji će se baviti poslovima građevinske inspekcije", kaže pomoćnica ministarke građevinarstva, Darinka Đuran.

A dok se opštine i gradovi bave popisom, Ministarstvo će se do marta baviti time ko je, šta i koliko uradio, i to će, kako najavljuju, svake nedelje objavljivati na sajtu. Valja reći da ima i onih koji su popis završili. U Vojvodini to su Bela Crkva, Nova Crnja, Bečej, Šid i Beočin. Ali mnogo je više onih gde posla još ima, posebno u većim mestima.

U Vršcu je, kako je rekla načelnica urbanizma Zorica Popović, bilo oko 3 i po hiljade zahteva, a na terenu kako kaže mnogo problema.

"Do sada smo popisali 1550 objekata. U međuvremenu desilo se to da nam manjkaju ljudi, a dobili smo dozvolu od južno-banatskog okruga i od Ministarstva da zaposlimo još 4 osobe od toga 2 na popisu, tehnička lica i 2 za ozakonjenje", kaže Popovićeva.

Dodatni kadrovi biće uposleni i u opštinama koje su završile popis poput Beočina gde je zajedno sa starim zahtevima ukupno bilo oko 2200 zahteva. "Naša opština je razuđena. Imamo 10 mesnih zajednica i morali smo da imamo više ekipa koje su išle na teren četiri, a ponekad i pet i tu smo imali podršku čelnika opštine. Do sada smo popisali sve te objekte i predstoji nam rad na donošenju rešenja", izjavila je načelnica opštinske uprave Beočin, Katarina Ostojić Ilić.

I za rešenja postoji rok. U Ministarstvu očekuju da se taj posao završi za 3 godine. Od lokalnih samouprava traže da budu servis građana, da ne traže nepotrebnu dokumentaciju, a kako najavljuju, Ministarstvo će razmotriti i da li može pomoći građanima koji nemaju sredstava za neophodne papire i takse.

Izvor: Vebsajt RTV, Marija Stokuća, 16.01.2017.
Naslov: Redakcija