Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Uključivanje trgovaca u vansudsko rešavanje potrošačkih sporova dalo rezultate


Ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović ukazao je, učestvujući na panel-diskusiji “Prava potrošača - dokle smo stigli i čemu stremimo”, na to da je uključivanje trgovaca u vansudsko rešavanje potrošačkih sporova dalo velike rezultate.

Momirović je u uvodnom obraćanju ukazao na to da je resorno ministarstvo, izradom Zakona o zaštiti potrošača("Sl. glasnik RS", br. 88/2021), zajedno sa predstavnicima privrede, koji su u tome učestvovali, pokazalo svoju posvećenost uspostavljanju modernog i efikasnog sistema zaštite potrošača.

Podatak da je 2021. godine, kada nije postojala obaveza trgovca da učestvuje u vansudskom rešavanju spora, bilo sedam postupaka u odnosu na 779 predloga za vođenje postupka od jula 2022. godine, kada je aktivirana IT platforma za vansudsko rešavanje potrošačkog spora, dovoljno govori o potrebi uvođenja jednog ovakvog sistema, objasnio je on.

Ministarstvo je na ovaj način pomoglo dijalog dveju strana, a samim tim omogućilo i veće poverenje potrošača u privatni i javni sektor, što pokazuju i podaci - rešeno je 495 predmeta, pri čemu je 181 predmet rešen tako što je zaključen sporazum između trgovca i potrošača.

Momirović je napomenuo da je odlukom Vlade od 23. februara ove godine obrazovan i Nacionalni savet za zaštitu potrošača, u čijem su sastavu i predstavnici Privredne komore Srbije i drugih relevantnih institucija, što nam daje izuzetnu snagu da uključimo privatni sektor i popravimo komunikaciju privrede i potrošača.

Ministarstvu u narednom periodu predstoje značajne aktivnosti na daljoj izgradnji efikasnog i umreženog sistema zaštite potrošača, a među prioritetima se izdvajaju potreba za većim angažovanjem lokalne samouprave u sistemu zaštite i uvođenje teme zaštite potrošača u nastavni plan i program školstva, naveo je on.

Izvor: Vebsajt Vlade, 14.03.2023.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija