Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Garantni list se izdaje samo u situaciji kada se pruža veći obim prava u odnosu na zakonsku zaštitu prava, a to je slučaj kod kupovine bele tehnike i automobila, gde je čest slučaj davanja garancije od 5 odnosno 7 godina


Potrošači često ne razlikuju zakonsku od komercijalne garancije na proizvode, što često dovodi do nesporazuma, te je važno istaći razliku između ova dva termina, kaže rukovodilac pravne službe Udruženja za zaštitu potrošača Vojvodine Mladen Alfirović.

Zakon o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon) obezbeđuje kupcu zaštitu dve godine, a ovo pravo se dokazuje računom, garancijom ili bankarskim "slipom", ukoliko se plaća karticom, objašnjava Alfirović.

Trgovac ima mogućnost da pruži veći obim prava i tada je u obavezi da izda garantni list.

Garantni list se izdaje samo u situaciji kada se pruža veći obim prava u odnosu na zakonsku zaštitu prava, a to je slučaj kod kupovine bele tehnike i automobila, gde je čest slučaj davanja garancije od 5 odnosno 7 godina.

U prve dve godine, dok traje zakonska zaštita, potrošač ima mogućnost da ostvari prava koja garantuje zakon, kaže Alfirović i dodaje da je u prvih 6 meseci reč o popravci, zameni ili povraćaju novca, a nakon 6 meseci i do isteka roka od 2 godine zagarantovana je samo popravka ili zamena.

Nakon dve godine i uz komercijalnu garanciju, potrošač treba da se obrati davaocu garancije, čije informacije moraju biti navedene u garantnom listu, ističe Alfirović i dodaje da je najčešće u pitanju ovlašćeni servis ili uvoznik, te da se ovim putem ostvaruju dodatna prava navedena u garancijskoj izjavi.

Izvor: Vebsajt RTV, Đuro Vukelić, 13.03.2020.
Naslov: Redakcija