Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Zamena proizvoda za drugu boju, veličinu ili proizvod je samo dobra volja prodavca, ne zakonska obaveza


Pitanje:

Kupila sam proizvod u radnji, koji je bio namenjen kao poklon drugoj osobi. Ispostavilo se da toj osobi boja proizvoda nije odgovarajuća. Odmah sutradan sam u radnji podnela zahtev za zamenu ili povraćaj novca, trgovac me odbio, kaže da nema obavezu na to. Koja su moja prava?

Odgovor:

Zakon o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021) predviđa mogućnost reklamacije proizvoda zbog njegove nesaobraznosti, koja nastaje usled greške u proizvodnji. Znači, proizvod se može reklamirati ako u roku saobraznosti (2 god od kupovine) dođe do kvara, cepanja, pucanja, puštanja boje itd.

Ako potrošač promaši boju ili veličinu, to je njegova "krivica" i u tom slučaju nema pravo na reklamaciju (osim ako se radi o kupovini putem interneta kada potrošač ima 14 za povraćaj novca).

Postoje prodavci koji ipak prihvataju zamenu proizvoda (za drugu boju, veličinu ili drugi proizvod) u tim slučajevima, ali to je samo njihova dobra volja, ne zakonska obaveza!

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Vebsajt X nalog Efektive, 13.11.2023.
Naslov: Redakcija