Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Odgovor na pitanje potrošača


Opet problemi sa majstorom koji je došao po pozivu i onda uslugu naplatio više nego što je dogovoreno. Ovakvih pitanja ima sve više, pa ponavljamo savete koje je na ovu temu dao Sektor za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine. Šta bi sve trebalo znati prilikom angažovanja majstora za sitne kućne popravke?

ODGOVOR:

Najpre proverite da li je reč o uredno registrovanom preduzetniku, a to se može proveriti na sajtu Agencije za privredne registre - www.apr.gov.rs. Zatim pitajte majstore da li posebno naplaćuje dolazak. Ukoliko to naplaćuju, onda saznajte da li se cena razlikuje u zavisnosti od doba dana kada dolazi i brzine njegovog dolaska.

Obavezno bi trebalo saznati i to koliko košta rad, a koliko materijal, kao i ko obezbeđuje materijal i rezervne delove. Trebalo bi napraviti i poređenje cena, a majstor koga angažujete mora da istakne da li u cenu ulazi odnošenje šuta, čišćenje stana nakon radova i sl. Tokom radova građani mogu da pitaju sve što ih interesuje i imaju pravo da insistiraju da pre nego izvrši i neke dodatne radove, majstor pita da li se slažu sa tim. Kada majstor obavi posao i vi pristanete da platite cenu za koju smatrate da je neuobičajeno visoka ‒ nemate osnova da se bilo kome žalite, što ne znači da ne možete da reklamirate uslugu ukoliko je loše obavljena. Svaki majstor koji ima radnju mora da na vidnom mestu istakne cenovnik usluga, a onaj koji dolazi na vaš poziv mora da vam pokaže cenovnik usluga pre nego što otpočne sa radom.

Izvor: Vebsajt Politika, 13.07.2020.
Naslov: Redakcija