Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA: Trećina auto-škola ispunjava zakonske uslove vezane za poligon


Manje od trećine auto-škola u Srbiji, u ovom trenutku, ispunjava zakonske uslove vezane za poligon, a najveći problem predstavlja uspon na poligonu, bez kog nijedna od oko 450 AŠ u Srbiji, od 25. oktobra ove godine neće moći da radi.

Ovaj podatak proističe iz preliminarnih rezultata (konačni se očekuju veoma brzo) ankete koju je Privredna komora auto-škola Srbije sprovela među svojim članicama.

Po tim rezultatima samo 28,4 odsto AŠ ima poligon koji ispunjava sve uslove. Najveći problem, uspon na poligonu, nema isti procenat škola (28,4), a mnogo muke kod uređenja poligona zadaje i obaveza da "postoji dovoljno prostora" za "operaciju skretanja ulevo ili udesno za vozila E (kamioni s prikolicom) i F (traktori) kategorije". Ovaj uslov ne ispunjava 25,4 odsto auto-škola.

- U drugom delu ankete tražili smo od naših članica da kažu da li imaju mogućnost da reše problem - kažu u ovom udruženju - Rezultati nisu ohrabrujući.

Samo 8,8 odsto auto-škola kaže da će do 25. oktobra uspeti da ispuni sve potrebno da bi nastavili sa radom. Procenat onih koji smatraju da "postoje šanse" da reše problem je 25 odsto, a čak 32,8 odsto kategorično kaže da ne postoji ni šansa da taj problem bude rešen.

To bi značilo da će posle prvog sloma auto-škola kada je zbog novih propisa, krajem 2015. njihov broj smanjen sa 900 na 448 ponovo doći do zatvaranja određenog broja auto-škola, jer je teško verovati da će nadležni ponovo prolongirati rok.

- Problem postoji ali nije nerešiv - kaže jedan od vlasnika AŠ iz Beograda. - Da li u dogovoru sa lokalnom samoupravom ili drugačije ne znam, ali znam da svi čekaju poslednji dan. Uspon nije Keopsova piramida - kaže on. - Treba da bude dug šest metara sa visinskom razlikom od 50 cm.

Ima i drugih mišljenja.

Tako jedan od vlasnika auto-škola iz unutrašnjosti Srbije kaže da će "insistiranje na poligonu za žonglere a ne za vozače" dodatno smanjiti broj auto-škola u Srbiji pa će kandidati na obuku morati da idu i par stotina kilometara od mesta stanovanja.

- Dosad smo na studiranje i lečenje išli u Beograd a sada ćemo morati i zbog vozačke dozvole - kaže on.

Izvor: Vebsajt Novosti, P. Živković, 13.07.2018.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija