Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

PRAVILNIK O TEHNIČKOM PREGLEDU VOZILA: MUP menja odredbe o šestomesečnim tehničkim pregledima vozila starijih od 15 godina


Neće biti duplih tehničkih pregleda kao što je najavljeno, već će oni biti kao i do sada na godinu dana, izjavio je ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović.

On je pojasnio da je odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon, 9/2016 - odluka US i 24/2018 - dalje: Zakon) predviđeno da tehnički pregledi budu na šest meseci za vozila starija od 15 godina.

"Ova odredba neće biti primenjivana i ići ćemo na izmene tog Zakona. Niko ne treba da se plaši. Tehnički će biti na godinu dana, kako je bilo do sada", rekao je Stefanović.

Uvođenje dodatnog tehničkog pregleda za vozila starija od 15 godina, ne samo da neće doprineti povećanju bezbednosti na putevima, već je i suprotno Ustavu Republike Srbije ("Sl. glasnik RS", br. 98/2006), koji zabranjuje diskriminaciju po bilo kom osnovu, čak i ekonomskom. U ovom slučaju se diskriminišu vozači lošijeg imovinskog stanja.

Ovo se naglašava u saopštenju Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva", koje navode da će zatražiti ocenu ustavnosti Pravilnika o tehničkom pregledu vozila ("Sl. glasnik RS", br. 31/2018) kojom se uvode dupli tehnički pregledi. Oni smatraju da ova odluka neće ujednačiti cene, jer ona mora biti tržišno određena na bazi kvaliteta usluge koja se pruža.

Određivanjem cene obavljanja tehničkih pregleda se sprečava konkurencija među pružaocima ove usluge, pa se samim tim gubi i kvalitet pružene usluge - tvrde u "Efektivi". - Vlasnici vozila starijih od 15 godina su diskriminisani na osnovu jednog kriterijuma koji ne mora nužno da znači da je vozilo u lošem stanju. Pretpostavka je da vlasnik ovakvog vozila isto poseduje zbog lošijeg materijalnog stanja, te da je tada eksploatacija vozila manja.

U ovom udruženju smatraju da ako se već uvodi ovaj namet, onda srazmerno povećanju cene pregleda treba regulisati i kvalitet tehničke kontrole.

- U skladu sa tim, i tehnički pregledi bi morali da nose deo odgovornosti za kvalitet posla koji obave - kažu u "Efektivi". - Ta odgovornost bi trenutno, po tumačenju Zakona o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014 i 6/2016 - dr. zakon), morala da traje dve godine, koliki je zakonski rok za saobraznost pružene usluge, ovde obavljenog pregleda vozila.

Oni podsećaju da bi država kada brine o bezbednosti u saobraćaju, morala veću pažnju da obrati na kvalitet puteva i prateće signalizacije, koji su često uzrok saobraćajnih nezgoda.

Potrošači ističu da osim samih tehničkih pregleda koji bi prihodovali dodatna sredstva, ova odluka pogoduje i prodavcima automobila, novih i polovnih. Jer, mnogi vlasnici vozila starijih od 15 godina, zbog velikog nameta koji se uvodi, biće prinuđeni da prodaju staro i kupe novije vozilo. Mnogi će zbog toga morati i da se zaduže, a ćar će i ovog puta izvući banke i lizing kuće.

Izvor: Vebsajt Novosti, 15.05.2018.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija