IZMENE ZAKONA O ZAŠTITI POTROŠAČA: Veće nadležnosti tržišnoj inspekciji za izdavanje prekršajnih naloga
Državni sekretar Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Uroš Kandić najavio je izmene Zakona o zaštiti potrošača.
„Pripremamo izmene Zakona o zaštiti prava potrošača koje će ići pre svega u pravcu davanja veće nadležnosti tržišnoj inspekciji i to kroz mogućnost da ona izdaje prekršajne naloge. Ona to sada ne može a po usvajanju zakona će moći za više od 30 vrsta prekršaja koje trgovci budu činili“, rekao je Kandić.
Radiće se i na rešenjima za vansudske sporove, a biće povećana i vrednost kupljene robe koja će moći da ide na medijaciju.
Kandić je ukazao da je od donošenja Zakona o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon)urađeno mnogo, što pokazuju i podaci da je ranije godišnje podnošeno samo oko 2.000 prijava potrošača, a sada je taj broj veći i za deset puta.
Dodao je i da su potrošači u onlajn trgovini čak i bolje zakonski zaštićeni od potrošača u tradicionalnoj kupovini.
„Malo ljudi zna da onlajn kupac ima pravo da u roku od 14 dana od kupovine, proizvod vrati prodavcu bez bilo kakve obaveze da ga izveštava zbog čega to čini. Dovoljno je samo da mu se obrati i da se to evidentira kod prodavca i da on mora da vrati novac kupcu“, naveo je Kandić na obeležavanju Svetskog dana zaštite potrošača.
Dodao je da to ne važi kod nekih posebnih situacija kao što je kupovina hrane, proizvoda koji su namenjeni baš za osobu koja ih je poručila i medicinskih i drugih proizvoda koji su nakon otvaranja neupotrebljivi.
E-trgovina u Srbiji je, prema njegovim rečima, doživela pravu ekspanziju o čemu svedoče podaci da je na taj način u 2020. godini obavljeno čak 14 miliona elektronskih transakcija, što je dvostruko više nego godinu dana ranije, kao i da je vrednost tih transakcija 33 milijarde, dok je 2019. bila 17 milijardi.
Izvor: Vebsajt Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, 15.03.2021.Naslov: Redakcija