Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

PRAVILNIK O TEHNIČKOM PREGLEDU VOZILA: Nadležni će do septembra 2019. godine propisati najniže i najviše cene tehničkog pregleda


Provera ispravnosti vozila od septembra bi trebalo da bude znatno jeftinija jer je država odlučila da uvede red u taj sektor i propiše iznos najniže i najviše cene.

Tehnički pregled trebalo bi da bude upola jeftiniji od septembra, kada bi država trebalo da odredi najnižu, ali i najvišu cenu te usluge.

Ova promena mogla bi da dovede do toga da se cena tehničkog smanji sa 6.000 dinara, koliko je dostigla posle stupanja na snagu Pravilnika o tehničkom pregledu vozila ("Sl. glasnik RS", br. 31/2018 i 70/2018) prošlog jula, na 2.500.

Pojedini servisi digli su cene što je čitav proces registracije automobila, koji ne može da se završi bez tehničkog pregleda, činilo znatno skupljim. U septembru bi trebalo intervencijom države da se smanje provizije koje daju osiguravajuće kuće za zaključivanje polise obaveznog auto-osiguranja, što bi ukupnu cenu provere ispravnosti vozila smanjilo na oko 25 evra.

Jovica Šajković iz Udruženja tehničkih pregleda i agencija za osiguranje vozila Srbije (UTAS) kaže da, prema važećem Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon, 9/2016 - odluka US, 24/2018, 41/2018, 41/2018 - dr. zakon, 87/2018 i 23/2019), prioritet je da država odredi najnižu i najvišu cenu tehničkog pregleda jer stanje na tržištu nije korektno.

- Kod nas se trenutno cene tehničkih pregleda kreću između 4.000 i 6.000 dinara, što nije u redu prema građanima. Moramo da uskladimo naše cene sa cenama u regionu - objašnjava on i dodaje da se one kreću oko 25 evra.

Prema njegovim rečima, članovi UTAS su nekoliko puta razgovarali o promeni cenovnika.

- To je veoma bitno za bezbednost naših sugrađana jer će se sprečiti bilo koji vid malverzacija tokom provere ispravnosti vozila - dodaje Šajković.

Podsećamo, prošle godine su pooštreni tehnički pregledi, a prema podacima MUP, ovo je doprinelo smanjenju broju udesa, ali i smanjenju broja neispravnih automobila, budući da je, kako procenjuju u tehničkim pregledima, čak 40 odsto palo na prvom pregledu.

Velike su kazne ako vlasnici tehničkih pregleda i kontrolori ne postupaju po Pravilniku. Ako dođe do propusta tokom tehničkog pregleda, vlasnik servisa plaća između 60.000-800.000 dinara, dok kontrolor plaća 20.000-40.000 dinara. Pored novčanih kazni, postoji i mogućnost oduzimanja ovlašćenja za rad.

Izvor: Vebsajt Kurir, Nevena Tomašević, 10.07.2019.
Naslov: Redakcija