Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

ZAKON O CENTRALNOM REGISTRU STANOVNIŠTVA: Objedinjavanje podataka o građanima iz različitih službenih evidencija do septembra 2020. godine. Podzakonskim aktom bliže će se urediti pitanja neophodna za uspostavljanje i vođenje ovog Registra


Narodna skupština Republike Srbije usvojila je, 14. marta 2019. godine, Zakon o Centralnom registru stanovništva koji će povezati i objediniti na jednom mestu podatke o građanima iz 13 različitih službenih evidencija koje sada vode različite institucije. Zakon će pravno omogućiti da se uspostavi i vodi Centralni registar stanovništva do septembra 2020. godine.

Centralni Registar stanovništva objediniće podatke kao što su registar matičnih knjiga, evidencije o državljanstvu, evidencije o matičnim brojevima građana, evidencije prebivališta, boravišta i privremenog boravka u inostranstvu, evidencije o ličnim kartama, evidencije o putnim ispravama, Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, evidencije poreskih obveznika, evidencije o strancima.

Ovaj registar biće koncipiran kao izvedeni registar u koji će se "prelivati" podaci iz izvornih evidencija i u njemu će se nalaziti samo poslednji preuzeti podaci, dok će se istorijat promene podataka čuvati u izvornoj evidenciji.

Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić rekao je ranije da će građani moći da provere svoje podatke i ukoliko uoče neko neslaganje, moći će da obaveste Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave ili izvorni organ radi preuzimanja mera za ispravku podatka i u svakom slučaju da dobiju povratnu informaciju.

Kako je rekao, ovo je prvi put da će se podaci o građanima koji su od značaja za ostvarivanje njihovih prava naći u okviru jedne jedinstvene, centralizovane i pouzdane državne baze podataka koja sadrži tačne i ažurne podatke o stanovništvu Republike Srbije u elektronskom obliku.

Korišćenje podataka iz ovog registra biće besplatno, a građani u postupcima pred državnim organima, prilikom ostvarivanja svojih prava, neće imati troškove niti će svoje vreme trošiti na pribavljanju takvih dokumenata, već će to država činiti za njih.

Krajnji cilj je da građani budu zadovoljni, a jednako je važno za državu što će se preuzimanje podataka biti besplatno, navodi predlagač.

Vođenje Centralnog registra stanovništva stavljeno je u nadležnost Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, a za bezbednost podataka na najvišem nivou biće zadužena Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu.

Podzakonskim aktom koji će biti donet u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu Zakona, bliže će se urediti pitanja neophodna za uspostavljanje i vođenje ovog registra - način preuzimanja, razmene podataka, pristupa i zaštite podataka u Registru, kao i druga tehnička pitanja.

Izvor: Vebsajt RTV, 14.03.2019.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija