Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA : Odgovor na pitanje potrošača


Kupili ste neki proizvod (garderobu, televizor, fotoaparat) i ubrzo se na njemu pojavio nedostatak. Reklamirali ste robu, ali je prodavac vašu reklamaciju odbio uz napomenu da je nedostatak nastao vašom krivicom. Kako da dokažete da trgovac nije u pravu i na koji način da ostvarite svoje zakonsko pravo?

ODGOVOR:

Ukoliko se nedostatak pojavio u periodu od šest meseci od kupovine – pretpostavlja se da vam je roba prodata s nedostatkom, odnosno da je prodavac taj koji treba da dokaže da roba nije imala nedostatak.

Ne morate da objašnjavate i dokazujete da nedostatak nije nastao vašom krivicom. Čitav ovaj postupak dokazivanja odnosi se na sudski postupak.

Pitate se šta vama znači ovo pravo da ne morate da dokazujete da je nedostatak postojao kada samo na sudu možete da ga ostvarite?

Iskoristite prednost koju vam Zakon o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon) pruža u ovom slučaju, tako što ćete u neposrednom kontaktu s prodavcem pokazati da znate za ovo vaše pravo. Nemojte bežati od mogućnosti da ga upozorite da ćete, ukoliko ne poštuje zakon, zaštitu svojih prava potražiti na sudu.

Ukoliko se nedostatak pojavio posle šest meseci od kupovine – u ovom slučaju vi morate da dokažete da je roba imala nedostatak od početka.

Izvor: Vebsajt Politika, 09.01.2020.
Naslov: Redakcija