Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O PRAVIMA PACIJENTA: Neobučeni zaštitnici prava pacijenata


Istraživanje ombudsmana je pokazalo da zaštitnici prava pacijenata nisu dovoljno obučeni za taj posao.

"Do ove informacije smo došli na osnovu upitnika koji su popunjavali samo savetnici, odnosno zaštitnici prava pacijenata. Bio je to upitnik sa 25 pitanja i adresirali smo ih upravo na njih, a ne načelnike opštinskih uprava. Pokazalo se da osim jednog savetnika, svi od ranije rade u opštinskoj upravi. samim tim što obavljaju druge obaveze, ne mogu dovoljno dobro da se posvete ovom poslu", kaže za RTV pokrajinska ombudsmanka Aniko Muškinju Hajnrih.

"Mnogo smo računali na dobre strane Zakona o pravima pacijenta koji tretira 19 njihovih prava. U zakonu piše da savetnik treba ne samo da štiti prava pacijenata već i da ih savetuje.

To je ono što nedostaje našim građanima, i kada bi oni znali više o svojim pravima, mislim da bi ih u većoj meri i koristili", kaže Muškinja Hajnrih.

Kaže da se građani i dalje najviše žale na dostupnost usluga, pre svega na kol centre i zakazivanje pregleda kod lekara.

  • "Rad kol centara nije propisan ni jednim aktom.

To se pokazalo nedovoljno efikasno i kol centar zapravo udalji pacijenta od lekara", kaže ombudsmanka.

Sada, kaže ona, ostaje na savesti savetnika da sami porade na sebi i pripreme se i obuče kako bi pružili valjanu uslugu i savete pacijentima.

"Svesni smo da je teška situacija, ali lokalne samouprave bi trebalo da rasterete savetnike drugih poslova kako bi imali više vremena za ovaj posao", dodaje Muškinja Hajnrih.

Izvor: