Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

PRAVILNIK O TEHNIČKOM PREGLEDU VOZILA: Atest folije za zatamnjivanje automobilskih stakala košta 9.000 dinara, a za kuku od 1.700 do 3.000 dinara


Brojne potvrde "o prepravkama na vozilu" koje su neophodne vozačima da bi izvršili odgovarajući atest i prošli na tehničkom pregledu, ovih dana pune kasu skoro svih zastupnika proizvođača automobila u Srbiji jer se cena ove usluge kreće od tri do šest hiljada dinara!

Najviše zahteva ima za potvrdu koju zastupnik određenog automobilskog brenda daje za "ugradnju folija za zatamnjivanje automobilskih stakala". Ta usluga košta čak 9.000 dinara.

- Pošaljite mi zahtev, skeniranu saobraćajnu dozvolu i dokaz o uplati nadoknade mejlom, ali vam potvrdu ne možemo poslati do kraja sledeće nedelje jer samo od jutros imam 60 zahteva - kaže jedan od radnika poznate auto-kuće koja izdaje potvrde u ime proizvođača jednog od najprodavanijih vozila u Srbiji.

To praktično znači da će vozači koji su vraćeni sa tehničkog pregleda i dobili tri dana da donesu atest za ugrađene folije za zatamnjivanje stakala morati ili da ponovo plate tehnički pregled ili da odlepe folije za čiju su ugradnju dali najmanje 80 evra!

- Stavio sam folije u ovlašćenom servisu i oni za njih imaju atest, ali bez obzira na to i ja sam morao da atestiram folije - kaže Branislav Ž. iz Beograda koji je za "papir" u kome zastupnik proizvođača vozila "dozvoljava prepravku" platio 3.541,61 dinara!

Za atest je dao još 2.400 dinara Centru za motorna vozila AMSS i 3.000 dinara Agenciji za bezbednost saobraćaja. Uz to ide i državna taksa od 300 dinara.

I dok većina srpskih vozača i dalje teško može da shvati zašto je za već atestirane folije neophodno raditi atest i zašto uopšte plaćaju zastupnicima proizvođača vozila za dozvolu, u Centru za motorna vozila AMSS koji ispituje folije kažu da ne moraju svi vlasnici vozila da plaćaju za ove potvrde.

- Na zvaničnim sajtovima zastupnika dva poznata brenda automobila objavili su da ne izdaju potvrde za prepravku vozila kada su u pitanju folije. Preciznije rečeno oni su svim vlasnicima njihovih vozila dali saglasnost da ugrade folije - kaže Milan Božić, direktor CMV AMSS.

Kako je potvrđeno kod zastupnika ova dva brenda njihovi principali ne smatraju da je ugradnja folija za zatamnjivanje stakala prepravka na vozilu, pa zato i oni ne izdaju potvrde.

Pored atesta za folije mnogi vozači muku muče i sa izgrebanim, oštećenim nalepnicama-pločicama na stubu vozačevih vrata na kojoj pišu neke tehničke specifikacije vozila.

Problema imaju i vozači koji imaju ugrađene kuke za vuču godinama a sada im traže na tehničkom da imaju i odgovarajuće ateste.

- Nema tu nikakvih nedoumica - kaže Dragan S. iz jednog beogradskog preduzeća koje obavlja usluge tehničkih pregleda.

- Sva vozila koja imaju ugrađenu kuku moraju da imaju i atest. S tim da one kuke koje su ugrađene pre 1. jula 2011. i koje nisu demontažne, takozvane evro-kuke ako nemaju atest moraju da se skinu. Oni vozači koji imaju stare ateste za te kuke nemaju problem prilikom tehničkog.

Uvezena vozila koja imaju takozvanu evro-kuku (koja kad se demontira ne prelazi okvire gabarita vozila), a imaju odgovarajuću pločicu bez problema prolaze tehnički pregled iako nemaju pisani atest.

Atest za kuku košta od 1.700 do 3.000 dinara. Neophodna je i potvrda proizvođača (zastupnika) brenda o dozvoljenim prepravkama (3.000 - 6.000 dinara) i uplata na račun Agencije za bezbednost saobraćaja (3.000 dinara).

Izvor: Vebsajt Novosti, P. Ž., 09.08.2018.
Naslov: Redakcija