Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

UDRUŽENJE OSIGURAVAČA SRBIJE: Obavezno osiguranje automobila poskupljuje za dodatnih 10 odsto?


Posle prošlogodišnjeg poskupljenja auto-osiguranja za 45 odsto, Udruženje osiguravača Srbije (UOS) radi na procenama uplaćenih premija i isplaćenih šteta, sa ciljem da od NBS zatraži novo povećanje cene.

Ukoliko NBS odobri ovaj zahtev, vlasnici više od 2,2 miliona automobila za osiguranje će morati da izdvoje od 950 do 2.100 dinara više, u zavisnosti od snage četvorotočkaša.

Zoran Ćirić, portparol UOS, kaže da "za sada nisu preduzeli direktnu inicijativu i zatražili poskupljenje auto-osiguranja od NBS, ali da svakako nameravaju to da urade kada se za to steknu uslovi". "Nivo korekcije cene osiguranja od auto-odgovornosti zavisiće od rezultata analize. Veoma je važno da premija osiguranja uvek bude na nivou koji će omogućiti normalno poslovanje i isplatu šteta i obeštećenje građana", kaže Ćirić.

Milan Cerović, predsednik Udruženja korisnika osiguranja, podseća da je prošlogodišnje povećanje cene bilo izvedeno u tajnosti i nezakonito i da ni nakon godinu dana NBS nije dala objašnjenje na osnovu čega je dala odobrenje za to. Objašnjenje su od NBS tada tražila udruženja potrošača, stručnjaci i mediji, ali su svi ostali uskraćeni za odgovor.

"Prošle godine je na osnovu rezultata poslovanja osiguravajućih kuća bilo uslova za pojeftinjenje osiguranja od 20 odsto, jer je bilo znatno više uplaćenih premija nego isplaćenih šteta, a smanjen je i broj nezgoda", kaže Cerović.

Iako su osiguravajuće kuće i prošle godine kao jedan od razloga za poskupljenje navele povećanje limita za isplatu šteta sa maksimalnih 100.000 dolara na milion, stručnjaci veruju da će i ove godine zaigrati na istu kartu. "To nije izgovor. U Hrvatskoj su nedavno povećali limit za isplatu šteta više od 13 puta, a premija je ipak smanjena za 25 odsto", objašnjava Cerović.

Stručnjaci veruju da ogroman trošak za osiguravajuće kuće predstavlja to što izdvajaju više od 20 odsto od naplaćenih polisa kako bi "stimulisali" prodavce da prodaju baš njihove polise, što se, kažu, lomilo preko njihovih leđa.

Izvor: Vebsajt Blic, 13.07.2015.