Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O OSNOVNOM OBRAZOVANJU I VASPITANJU: OD SEPTEMBRA 2016. GODINE INFORMATIKA BI, UMESTO IZBORNOG, TREBALO DA POSTANE OBAVEZNI PREDMET U PETOM I SEDMOM RAZREDU, UKOLIKO NACIONALNI PROSVETNI SAVET PRIHVATI PREDLOG MINISTARSTVA PROSVETE, NAUKE I TEHNOLOšKOG RAZVOJA. GODINU KASNIJE NOVINA BI BILA UVEDENA I U šESTI I OSMI RAZRED. NASTAVA TOG PREDMETA BI BILA REALIZOVANA KROZ TAKOZVANI "KLIZNI RASPORED", ODNOSNO RAVNOMERNO RASPOREđENE DVOčASE TOKOM 15 NASTAVNIH NEDELJA


Informatika bi od septembra 2016. godine, umesto izbornog, trebalo da postane obavezni predmet u petom i sedmom razredu, ukoliko Nacionalni prosvetni savet prihvati predlog Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Godinu kasnije novina bi bila uvedena i u šesti i osmi razred. Ako predlog bude prihvaćen, izmeniće se i nastava Tehničko-informatičkog obrazovanja (TIO), jer bi dobrim delom ostala bez informatičkih sadržaja. Menjao bi se i fond časova, pa bi u sedmom i osmom razredu školska godina trajala nedelju dana duže. Istovremeno, svi ostali predmeti ostali bi bez časova u jednoj radnoj nedelji - neki bez jednog, a srpski i matematika bez pet.

Zbog ovakvog predloga nezadovoljni su nastavnici TIO, a podršku im je pružila i Unija sindikata prosvetnih radnika. Oni kritikuju hitnu proceduru ovih velikih izmena u nastavi i što se sve dešava u tehničkom mandatu ministra prosvete.

Ideju Ministarstva realizovala je radna grupa, a koordinatorka grupe, pomoćnica ministra Snežana Marković predlog je izložila na poslednjoj sednici Nacionalnog prosvetnog saveta Srbije (NPS). Ona je objasnila da bi ukupni godišnji fond časova bio 35+30, od kojih bi 30 bilo realizovano kroz "klizni raspored" - u 15 dvočasa raspoređenih tokom školske godine.

- Katastrofa je da se zbog nečijih interesa i toga što je pomoćnica ministra nastavnik informatike ovaj predlog gura po hitnoj proceduri. Nema smisla da se ovako važna stvar radi u tehničkom mandatu ministra. Nastava TIO ima praktični i teorijski deo, a Ministarstvo bi sada da ovaj teorijski deo izbaci, a praksa bez njega nema smisla. Sporan je i klizni raspored, jer unosi zabunu i komplikuje rad - smatra Zoran Lapčević iz Društva pedagoga tehničke kulture.

U gimnazijama i srednjim stručnim školama biće modernizovani nastavni sadržaji. Isto važi i za predmet "Od igračke do računara", koji uče đaci nižih razreda osnovne škole. Njima će ostati isti fond časova.

Izvor: Vebsajt Novosti, I. Mićević, 11.06.2016.
Naslov: Redakcija