Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O INSPEKCIJSKOM NADZORU: NALED predlaže uspostavljanje stalnog kontakt centra za inspekcije


Tokom pandemije kovidom, formiran je Kontakt centar republičkih inspekcija, koji je predstavljao jedinstvenu kontakt tačku za podnošenje predstavki iz oblasti inspekcijskog nadzora i pritužbi na rad službenih lica inspekcija, koji se pokazao kao dobra praksa komunikacije sa građanima. Iako on i dalje funkcioniše u okviru MDULS-a, osnovni problem predstavlja nedostatak zakonskog uređenja ovog instituta, te u propisima MDULS nije prepoznat kao organ koji organizuje rad kontakt centra, iako su ovi poslovi sistematizovani u Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave.

NALED u Sivoj knjizi 16 predlaže da se u Zakonu o inspekcijskom nadzoru ("Sl. glasnik RS", br. 36/2015, 44/2018 - dr. zakon i 95/2018) institucionalizuje Kontakt centar kao servis za prijem predstavki i pritužbi, utvrđivanje nadležnosti, prosleđivanje predstavki nadležnim inspekcijama i pružanje obaveštenja podnosiocima o nadležnostima inspekcija, te da se definiše da ministarstvo nadležno za poslove državne uprave organizuje njegov rad i sistematizuje poslove.


Izvor: NALED Siva knjiga 16, 12.03.2024.
Naslov: Redakcija