Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

POTPISANI UGOVORI U OKVIRU KONKURSA ZA USPOSTAVLJANJE JEDINSTVENOG UPRAVNOG MESTA - JEDNOG ŠALTERA NA KOJEM ĆE GRAĐANI MOĆI DA OBAVE VIŠE STVARI ISTOVREMENO


U Beogradu su potpisani ugovori u okviru konkursa za uspostavljanje jedinstvenog upravnog mesta - jednog šaltera na kojem će građani moći da obave više stvari istovremeno, a koji će biti implementiran u osam lokalnih samouprava i gradskih opština.

Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić, posle potpisivanja pilot projekta, za koji je Ministarstvo ukupno odredilo 52 miliona dinara i počeće da se sprovodi sledeće godine, kazao da očekuje da jedinice lokalnih samouprava, koje su potpisale ugovore, omoguće svojim građanima da na mnogo lakši način komuniciraju sa upravom, te da uprava bude servis građana.

Kazao je da ovim projektom žele da afirmišu i primenu Zakona o opštem upravnom postupku i eZUP-a, preko kojeg i po službenoj dužnosti i u elektronskom obliku se razmenjuju svi podaci koje građani potražuju - dečiji dodatak, socijalna pomoć, matične knjige rođenih, venčanih, umrlih, državljanstvo, elektronske građevinske dozvole...

Razgovaramo sa Ministarstvom unutrašnjih poslova da omogućimo da na jedinstvenim upravnim mestima građani mogu da pribave svoja lična dokumenta - lične karte, vozačke dozvole i putne isprave, kaže Ružić i dodaje da su trenutno u fazi usklađivanja procedura.

"Ovo je pilot projekat jer želimo da sledeće godine kada ovo profunkcioniše lociramo sve eventualne nedostatke kako bi to unapredili i raširili ovakav model na sve jedinice lokalne samouprave u Srbiji, što i jeste ideja - da bude unificirano, prepoznatljivo, transparentno, mnogo brže, da štedi vreme, novac i da se stavimo na raspolaganje građanima Srbije što više možemo", rekao je Ružić.

Ministar je naveo da ne želi da precizira vreme kada bi jedinstveni šalter mogao da zaživi na teritoriji cele Srbije, dodajući da će se tokom prve polovine sledeće godine videti kako sve to funkcioniše, nakon čega će moći da se uradi i vremenska procena.

"Imamo jedan veoma širok spektar i malih opština i opština srednje veličine i velikih gradova i upravo ćemo napraviti analizu toga šta su potrebe, šta su nedostaci i projekciju budućeg sveobuhvatnog zadovoljenja svih tih potreba i očekujem da će sledeća godina biti godina putokaza kada bi mogli da omeđimo da sve opštine i svi gradovi u Srbiji profunkcionišu na taj način", naveo je Ružić.

Grad Sombor je za realizaciju projekta dobio sedam miliona dinara, a gradonačelnica Dušanka Golubović kazala je da će za realizaciju projekta Grad odvojiti 700.000 dinara.

Prema njenim rečima, ta sredstva će, zajedno sa sredstvima koje su dobili od Ministarstva, biti utrošena u realizaciju projekta, odnosno u infrastrukturne radove, opremanje, ali i edukaciju zaposlenih na radu ostvarivanja prava putem jedinstvenog upravnog mesta.

Predsednik gradske opštine Lazarevac Bojan Sinđelić naveo je da će ta opština za ovaj projekat dobiti 8.650.000 dinara.

"Opština Lazarevac pripada Gradu Beogradu, ali je udaljena od centra grada 65 kilometara, što značajno otežava našim građanima dobijanje raznih dokumenata", kazao je Sinđelić.

Dodao je da se ovim projektom rešava višegodišnji problem svih Lazarevčana koji su hteli da na jednom mestu mogu da završe dosta toga.

"Projekat će u Lazarevcu naići na odobravanje građana baš zbog udaljenosti Beograda i mislim da ćemo kroz njega ubrzati procedure", naveo je Sinđelić.

U gradu Šapcu već četiri godine živi jedinstveni šalter, kazao je načelnih Gradske uprave Šapca Milan Vasić i dodaje da to i jeste model na osnovu kojeg je formirano jedinstveno upravno mesto.

Rekao je da će sedam miliona dinara koje su dobili od Ministarstva biti utrošeno na unapređenje usluga, u smislu adaptiranja prostora i nabavke neophodne opreme.

Predsednik opštine Bela Palanka Goran Miljković naveo je da će ovaj projekat omogućiti da određene stvari, za koje je do sada građanima trebalo pet do 10 dana, moći da se završe za najviše 20 minuta.

Izvor: Vebsajt RTV, 12.12.2018.
Naslov: Redakcija