Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Reklamacija moguća bez ambalaže


Zakonom o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021) propisano je da ambalaža nije neophodna da biste izvršili povraćaj robe kojom niste zadovoljni iz opravdanih razloga, rekla je ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.

Na pitanje kako će izgledati u praksi upis građana u registar "Ne zovi", a reč je o spisku mobilnih i fiksnih brojeva telefona koje trgovci ne mogu da pozivaju i nude svoje usluge i robu, Matić kaže da je neophodno da trgovcima kojima smo dali odobrenje da nam šalju poruke, a to više ne želimo, treba da pošaljemo da sada ne želimo da se nastavi sa tom praksom.

"Ukoliko trgovci i dalje zasipaju potrošače reklamnim porukama prekršajni nalog je kazna od 50.000 ili 30.000 u zavisnosti od toga da li je reč o pravnom licu ili preduzetniku, a kasnije ako dođe do sporova kazne su mnogo veće i kreću se od 300.000 dinara do 2 miliona dinara za pravna lica, odnosno od 50.000 do 150.000 dinara za preduzetnike", rekla je Matić.

Zakon o zaštiti potrošača izrađen je u skladu je sa direktivama EU i nastao je pre svega kao proizvod analize postojećeg Zakona o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon) iz 2014. godine.

Unapređuje se postupak reklamacije, te se pored toga sudovi obavezuju da izveštavaju ministarstvo o broju potrošačkih sporova.

Ugovori koji će se sada potpisivati sa organizatorima putovanja ubuduće moraju sadržati sve informacije i sve troškove koji mogu nastati, pa čak i troškove povratka sa destinacije što je bilo sporno upravo ove sezone tokom požara u Grčkoj i drugim destinacijama.

Zakonom se uvodi specifikacija za sve troškove usluga preko 5.000 dinara za koje potrošač mora da da odobrenje.

Matić je izjavila da se Zakonom o zaštiti potrošača garantuje visok nivo zaštite potrošača, te da su u njegovoj izradi učestvovali predstavnici trgovaca i potrošača.

Zakonom se predviđa čitav niz novih rešenja i mera kojima će biti regulisane obaveze i zaštićena prava potrošača i odgovornosti koje se tiču rada trgovaca.

Matić je istakla da je Zakon višestruko značajan i da će se potrošačko pravo kretati u skladu sa propisima Evropske unije.

Izvor: Vebsajt RTV, 07.09.2021.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija