Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

RAD ZATVORENIH I OTVORENIH TRŽNIH CENTARA OD 12.4.2021. GODINE I OBAVEZE UPRAVLJAČA OBJEKATA I PRAVNIH LICA I PREDUZETNIKA KOJI SE BAVE PRODAJOM ROBE ODNOSNO PRUŽANJEM USLUGA U OBJEKTU: Naredba o izmenama i dopunama Naredbe o radnom vremenu i prostornim ograničenjima za vreme nepovoljne epidemiološke situacije tokom trajanja zarazne bolesti COVID-19


Na osnovu člana 14. Uredbe o merama za sprečavanje i suzbijanje zarazne bolesti COVID-19 ("Sl. glasnik RS", br. 151/2020, 152/2020, 153/2020, 156/2020, 158/2020, 1/2021, 17/2021, 19/2021, 22/2021 i 29/2021), na predlog Kriznog štaba za suzbijanje zarazne bolesti COVID-19, doneta je Naredba o izmenama i dopunama Naredbe o radnom vremenu i prostornim ograničenjima za vreme nepovoljne epidemiološke situacije tokom trajanja zarazne bolesti COVID-19 ("Sl. glasnik RS", br. 36/2021, stupila na snagu 10.4.2021. godine) od 9.4.2021. godine.

Radno vreme objekata u jedinicama lokalne samouprave Nova Varoš, Novi Pazar, Priboj, Prijepolje, Sjenica i Tutin

U Naredbi o radnom vremenu i prostornim ograničenjima za vreme nepovoljne epidemiološke situacije tokom trajanja zarazne bolesti COVID-19 ("Sl. glasnik RS", br. 33/2021 - dalje: Naredba) u tački 2. kojom je propisano koji objekti u kojima se obavlja delatnost pružanja usluga u oblasti ugostiteljstva, koje obuhvataju prodaju hrane i pića (restorani, kafići, barovi, klubovi, splavovi, i sl.) neće raditi dodat je stav 2. kojim je propisano da pod uslovima propisanim u jedinicama lokalne samouprave Nova Varoš, Novi Pazar, Priboj, Prijepolje, Sjenica i Tutin u periodu od 13. aprila 2021. godine do 13. maja 2021. godine, ugostiteljski objekti koji imaju otvoreni deo objekta (baštu) mogu pružati ugostiteljske usluge samo na otvorenom delu objekta - najkasnije do 23.30 časova.

Podtačka 2. kojom je bilo propisano da neće raditi objekti u kojima se obavljaju delatnosti pružanja usluga u zatvorenim ili otvorenim trgovinskim centrima i sličnim objektima u kojima se obavlja delatnost u oblasti trgovine na malo (tržni centri i sl.), brisana je.

Rad zatvorenih i otvorenih tržnih centara

Novom tačkom 2a sada je propisano da:

Počev od 12.4.2021. godine u radnom vremenu svakog dana od 06.00 do 22.00 časa mogu raditi zatvoreni ili otvoreni trgovinski centri i slični objekti u kojima se obavlja delatnost u oblasti trgovine na malo (dalje: objekat), osim ugostiteljskih objekata u zatvorenom prostoru, a koji se nalaze u sklopu tog objekta i u kojima se vrši usluživanje hrane i pića sedećih gostiju (dozvoljena je šalterska prodaja).

Obaveze upravljača objekta

Upravljač objekta dužan je da:

  • obezbedi da se ispred šaltera za prodaju hrane i pića ne okuplja veći broj lica,
  • između lica koja čekaju na kupovinu hrane i pića postoji razmak od najmanje dva metra u svim pravcima,
  • obezbedi da budu vidno obeleženi linija kretanja do i od šaltera.

Upravljač objekta je dužan da obezbedi sledeće:

  • na ulazu mora vidno biti istaknuta korisna površina celog objekta, odnosno prostora i broj lica koja mogu biti prisutna (pod korisnom površinom podrazumeva se prodajni deo, odnosno izuzimaju se pomoćne prostorije, toaleti, magacini i sl.) i obaveza posetioca da nose zaštitne maske;
  • ukoliko objekat ima više ulaza i izlaza, moraju se odrediti i vidljivo obeležiti koja su ulazna, a koja izlazna vrata;
  • u objektu moraju biti određene i vidljivo obeležene linije kretanja unutar objekta na taj način da se onemogući boravak ili okupljanje većeg broja lica na jednom mestu, kao i bezbedni pravci kretanja od ulaza do izlaza;
  • na ulazu u objekat moraju se koristiti dezobarijere;
  • fizičku distancu između korisnika od najmanje dva metra;
  • zaposleni moraju nositi zaštitnu masku tokom rada, a naročito tokom kontakta sa korisnicima;
  • zajedničke prostorije i predmete koje koriste korisnici (toaleti, rukohvate na stepenicama, liftovi i sl.), moraju se na svakih sat vremena dezinfikovati rastvorom na bazi 70% alkohola;
  • mora biti određeno lice koje je odgovorno za poštovanje mera nošenja lične zaštitne maske (korona redar), a ukoliko objekat ima više ulaza i izlaza, ima više spratova i površine je veće od 500 kvadratnih metara korisne površine, upravljač centra je dužan da odredi više lica za korona redare, tako da se na svakom ulazu, tj. izlazu i na svakih 250 kvadratnih metara nalazi po jedan korona redar;
  • korona redar mora nositi vidljivu oznaku da je korona redar (na svetloj podlozi moraju uočljivim slovima biti ispisane reči: korona redar);
  • korona redar je dužan da upozori korisnike na obavezu nošenja maske prilikom ulaska u objekat i prilikom kretanja u objektu sve vreme boravka;
  • ukoliko korona redar primeti da neko lice ne nosi masku, bez odlaganja će obavestiti to lice da napusti objekat sa upozorenjem da takvo ponašanje predstavlja prekršaj, a ukoliko to lice odbije da napusti objekata bez odlaganja će o tome obavestiti nadležne inspekcijske službe.

Obaveze pravnog lica i preduzetnika koji prodaje robu odnosno pruža usluge u objektu

Pravno lice i preduzetnik koji prodaje robu odnosno pruža usluge u objektu u okviru prostora u kome prodaje robu, odnosno pruža usluge (dalje: radnja), dužan je da obezbedi sledeće:

  • na ulazu u radnju mora vidno biti istaknuta korisna površina radnje i broj lica koja mogu biti prisutna;
  • ukoliko radnja ima više ulaza i izlaza, moraju se odrediti i vidljivo obeležiti koja su ulazna, a koja izlazna vrata;
  • u radnji moraju biti određene i vidljivo obeležene linije kretanja unutar radnje na taj način da se onemogući boravak ili okupljanje većeg broja lica na jednom mestu, kao i bezbedni pravci kretanja od ulaza do izlaza;
  • ispred kasa ili prilikom drugog čekanja korisnika u redu mora uočljivim oznakama biti vidno obeležno neophodno rastojanje između korisnika od minimum dva metra;
  • fizičku distancu između korisnika od najmanje dva metra;
  • zaposleni moraju nositi zaštitnu masku tokom rada, a naročito tokom kontakta sa korisnicima, kao što su zaposleni koji rade na kasama, i sl.;
  • zajedničke prostorije i predmete koje koriste korisnici (toaleti, garderobe i sl.), moraju se na svakih sat vremena dezinfikovati rastvorom na bazi 70% alkohola;
  • mora biti određeno lice koje je odgovorno za poštovanje mera nošenja lične zaštitne maske (korona redar), a ukoliko radnja ima više ulaza i izlaza, ima više spratova i površine je veće od 500 kvadratnih metara korisne površine, pravno lice (preduzetnik) dužan je da odredi više lica za korona redare, tako da se na svakom ulazu, tj. izlazu i na svakih 250 kvadratnih metara nalazi po jedan korona redar;
  • korona redar mora nositi vidljivu oznaku da je korona redar (na svetloj podlozi moraju uočljivim slovima biti ispisane reči: korona redar);
  • korona redar je dužan da upozori korisnike na obavezu nošenja maske prilikom ulaska u radnju kao i za sve vreme boravka u radnji;
  • ukoliko korona redar primeti da neko lice ne nosi masku, bez odlaganja će obavestiti to lice da napusti radnju sa upozorenjem da takvo ponašanje predstavlja prekršaj, a ukoliko to lice odbije da napusti radnju, bez odlaganja će o tome obavestiti nadležne inspekcijske službe;
  • korona redar je dužan da upozori korisnike na neophodnost držanja fizičke udaljenosti prilikom čekanja u redu.

Tekst Naredbe o izmenama i dopunama Naredbe o radnom vremenu i prostornim ograničenjima za vreme nepovoljne epidemiološke situacije tokom trajanja zarazne bolesti COVID-19 ("Sl. glasnik RS", br. 36/2021) možete pročitati u nastavku:

1614

Na osnovu člana 14. Uredbe o merama za sprečavanje i suzbijanje zarazne bolesti COVID-19 ("Službeni glasnik RS", br. 151/20, 152/20, 153/20, 156/20, 158/20, 1/21, 17/21, 19/21, 22/21 i 29/21), na predlog Kriznog štaba za suzbijanje zarazne bolesti COVID-19,

Ministar zdravlja donosi

Naredbu

o izmenama i dopunama Naredbe o radnom vremenu i prostornim ograničenjima za vreme nepovoljne epidemiološke situacije tokom trajanja zarazne bolesti COVID-19

1. U Naredbi o radnom vremenu i prostornim ograničenjima za vreme nepovoljne epidemiološke situacije tokom trajanja zarazne bolesti COVID-19 ("Službeni glasnik RS", broj 33/21) u tački 2. podtačka 1) dodaje se stav 2. koji glasi:

"Pod uslovima propisanim u stavu 1. ove podtačke u jedinicama lokalne samouprave Nova Varoš, Novi Pazar, Priboj, Prijepolje, Sjenica i Tutin u periodu od 13. aprila 2021. godine do 13. maja 2021. godine, ugostiteljski objekti koji imaju otvoreni deo objekta (baštu) mogu pružati ugostiteljske usluge samo na otvorenom delu objekta - najkasnije do 23.30 časova."

Podtačka 2. briše se.

2. Posle tačke 2. dodaje se tačka 2a koja glasi:

"2a Počev od 12. aprila 2021. godine u radnom vremenu svakog dana od 06.00 do 22.00 časa mogu raditi zatvoreni ili otvoreni trgovinski centri i slični objekti u kojima se obavlja delatnost u oblasti trgovine na malo (u daljem tekstu: objekat), osim ugostiteljskih objekata u zatvorenom prostoru, a koji se nalaze u sklopu tog objekta i u kojima se vrši usluživanje hrane i pića sedećih gostiju (dozvoljena je šalterska prodaja).

Upravljač objekta dužan je da obezbedi da se ispred šaltera za prodaju hrane i pića ne okuplja veći broj lica, da između lica koja čekaju na kupovinu hrane i pića postoji razmak od najmanje dva metra u svim pravcima, kao i da su vidno obeleženi linija kretanja do i od šaltera.

Upravljač objekta, pored sprovođenja mera utvrđenih Uredbom o merama za sprečavanje i suzbijanje zarazne bolesti COVID-19 ("Službeni glasnik RS", br. 151/20, 152/20, 153/20, 156/20, 158/20, 1/21, 17/21, 19/21, 22/21 i 29/21), dužan je da obezbedi sledeće:

  • na ulazu mora vidno biti istaknuta korisna površina celog objekta, odnosno prostora i broj lica koja mogu biti prisutna (pod korisnim površinom podrazumeva se prodajni deo, odnosno izuzimaju se pomoćne prostorije, toaleti, magacini i sl.) i obaveza posetioca da nose zaštitne maske;
  • ukoliko objekat ima više ulaza i izlaza, moraju se odrediti i vidljivo obeležiti koji su ulazna, a koji izlazna vrata;
  • u objektu moraju biti određene i vidljivo obeležene linije kretanja unutar objekta na taj način da se onemogući boravak ili okupljanje većeg broja lica na jednom mestu, kao i bezbedni pravci kretanja od ulaza do izlaza;
  • na ulazu u objekat moraju se koristiti dezobarijere;
  • fizičku distancu između korisnika od najmanje dva metra;
  • zaposleni moraju nositi zaštitnu masku tokom rada, a naročito tokom kontakta sa korisnicima;
  • zajedničke prostorije i predmete koje koriste korisnici (toaleti, rukohvate na stepenicama, liftovi i sl.), moraju se na svakih sat vremena dezinfikovati rastvorom na bazi 70% alkohola;
  • mora biti određeno lice koje je odgovorno za poštovanje mera nošenja lične zaštitne maske (korona redar), a ukoliko objekat ima više ulaza i izlaza, ima više spratova i površine je veće od 500 kvadratnih metara korisne površine, upravljač centra je dužan da odredi više lica za korona redare, tako da se na svakom ulazu, tj izlazu i na svakih 250 kvadratnih metara nalazi po jedan korona redar;
  • korona redar mora nositi vidljivu oznaku da je korona redar (na svetloj podlozi moraju uočljivim slovima biti ispisane reči: korona redar);
  • korona redar je dužan da upozori korisnike na obavezu nošenja maske prilikom ulaska u objekat i prilikom kretanja u objektu sve vreme boravka;
  • ukoliko korona redar primeti da neko lice ne nosi masku, bez odlaganja će obavestiti to lice da napusti objekat sa upozorenjem da takvo ponašanje predstavlja prekršaj, a ukoliko to lice odbije da napusti objekata bez odlaganja će o tome obavestiti nadležne inspekcijske službe.

Pravno lice i preduzetnik koji prodaje robu odnosno pruža usluge u objektu u okviru prostora u kome prodaje robu, odnosno pruža usluge (u daljem tekstu: radnja), pored sprovođenja mera utvrđenih Uredbom o merama za sprečavanje i suzbijanje zarazne bolesti COVID-19 ("Službeni glasnik RS", br. 151/20, 152/20, 153/20, 156/20, 158/20, 1/21, 17/21, 19/21, 22/21 i 29/21), dužan je da obezbedi sledeće:

  • na ulazu u radnju mora vidno biti istaknuta korisna površina radnje i broj lica koja mogu biti prisutna;
  • ukoliko radnja ima više ulaza i izlaza, moraju se odrediti i vidljivo obeležiti koji su ulazna, a koji izlazna vrata;
  • u radnji moraju biti određene i vidljivo obeležene linije kretanja unutar radnje na taj način da se onemogući boravak ili okupljanje većeg broja lica na jednom mestu, kao i bezbedni pravci kretanja od ulaza do izlaza;
  • ispred kasa ili prilikom drugog čekanja korisnika u redu mora uočiljivim oznakama biti vidno obeležno neophodno rastojanje između korisnika od minimum dva metra;
  • fizičku distancu između korisnika od najmanje dva metra;
  • zaposleni moraju nositi zaštitnu masku tokom rada, a naročito tokom kontakta sa korisnicima, kao što su zaposleni koji rade na kasama, i sl.;
  • zajedničke prostorije i predmete koje koriste korisnici (toaleti, garderobe i sl.), moraju se na svakih sat vremena dezinfikovati rastvorom na bazi 70% alkohola;
  • mora biti određeno lice koje je odgovorno za poštovanje mera nošenja lične zaštitne maske (korona redar), a ukoliko radnja ima više ulaza i izlaza, ima više spratova i površine je veće od 500 kvadratnih metara korisne površine, pravno lice (preduzetnik) dužan je da odredi više lica za korona redare, tako da se na svakom ulazu, tj izlazu i na svakih 250 kvadratnih metara nalazi po jedan korona redar;
  • korona redar mora nositi vidljivu oznaku da je korona redar (na svetloj podlozi moraju uočljivim slovima biti ispisane reči: korona redar);
  • korona redar je dužan da upozori korisnike na obavezu nošenja maske prilikom ulaska u radnju kao i za sve vreme boravka u radnji;
  • ukoliko korona redar primeti da neko lice ne nosi masku, bez odlaganja će obavestiti to lice da napusti radnju sa upozorenjem da takvo ponašanje predstavlja prekršaj, a ukoliko to lice odbije da napusti radnju, bez odlaganja će o tome obavestiti nadležne inspekcijske službe;
  • korona redar je dužan da upozori korisnike na neophodnost držanja fizičke udaljenosti prilikom čekanja u redu."

3. U dosadašnjoj tački 4. reči: "tač. 1. i 2." zamenjuju se "rečima: "tač. 2. i 3.".

4. Redni broj: "2." ispred reči: "U radnom vremenu" zamenjuje se rednim brojem: "3.", a dosadašnji redni brojevi od 3-6. zamenjuju se rednim brojevima 4-7.

5. Ova naredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Broj 500-01-00130/1/2021-23

U Beogradu, 9. aprila 2021. godine

Ministar,

dr Zlatibor Lončar, s.r.

Izvor: Redakcija, 12.04.2021.