Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Odgovor na pitanje potrošača


Određeni broj građana imao je problema sa trgovcima koji su im prodali robu na prezentacijama. Priča je uglavnom ista, pozvani su na predstavljanje proizvoda i uz besplatan ručak potpisali su porudžbenicu za neki proizvod koji im je predstavljen kao izuzetno kvalitetan i jeftin. Ponuđeno im je plaćanje robe na rate, ali su tek sledećeg dana shvatili da im ta roba i nije preko potrebna ili da je to prevelik trošak na kućni budžet. Naravno, problemi nastaju tek pošto pokušaju da odustanu od kupovine ili ne prihvate isporučenu robu. Zakon je, na sreću, u ovakvim slučajevima jasan, pa bi pre donošenja odluke o kupovini potrošači trebalo da znaju sledeće pojedinosti koje im obezbeđuje Zakon o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon).

ODGOVOR:

Prilikom kupovine robe van poslovnih prostorija trgovca (razne prezentacije u restoranima) ili od trgovačkih putnika koji su se pojavili na vašim vratima, imate pravo da u roku od 14 dana, od kada ste potpisali porudžbenicu (ugovor), izjavite da odustajete od kupovine bez navođenja razloga i plaćanja penala za odustanak (na primer 30 odsto od vrednosti robe).

Izvor: Vebsajt Politika, 09.03.2020.
Naslov: Redakcija