Zastava Bosne i Hercegovine

UDRUŽENJE ZA ZAŠTITU POTROŠAČA "EFEKTIVA": Rešenje Ministarstva trgovine omogućava isključenje sa grejne mreže


Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija je nedavno donelo pravnosnažno Rešenje, po kom je utvrđeno da toplana u Majdanpeku obavlja nepoštenu, tj. nasrtljivu poslovnu praksu, time što uslovljava potrošača da plati uslugu grejanja koju on ne želi, navode iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva".

Veoma važno Rešenje nadležnog ministarstva (MTTT) koje otvara put potrošačima da se isključe sa grejanja koje isporučuju toplane u gradovima po Srbiji. Do sada su potrošači bili uslovljavani raznim preprekama, koje su ih nezakonito sprečavale da ostvare svoje pravo da ne primaju uslugu koju ne žele, odnosno, pružale su mogućnost toplanama da potrošače drže "zaključane" u ugovornom odnosu, koji čak i ne postoji.

Navedenim Rešenjem MTTT ustanovljeno je da je dotični potrošač dva puta podnosio zahtev za isključenje sa mreže grejanja, ali da je toplana iste ignorisala i nastavila je da ispostavlja račune, nakon čega je pokrenula i postupak utuženja.

Ovim Rešenjem se prekida monopolistička dominacija toplana po Srbiji, a istim će potrošačima biti omogućeno da se isključe sa grejanja i potraže ekonomičniji način za zagrevanje stambenog prostora. Samim tim, to bi trebalo da dovede i do promene načina razmišljanja nadležnih koji rukovode cenovnom politikom, u smislu umeravanja cena i poboljšanja pružene usluge, kako bi potrošači eventualno bili zadržani. Ako ne, verujemo da će veći broj toplana moći da stavi katanac u vrata.

Rešenje Ministarstva dostupno je sajtu Efektive.

Izvor: Vebsajt Efektive, 08.02.2021.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija