Zastava Bosne i Hercegovine

ZA UNAPREĐENJE ELEKTRONSKIH USLUGA ZA PRAVNA LICA NEOPHODNO USVAJANJE NOVIH ZAKONA


Administracija Srbiju košta milijardu i 300 miliona evra godišnje, dvostruko više nego razvijene države, podaci su NALEDA. Smanjenje tih troškova, ali i uštedu vremena građanima donosi portal elektronske uprave. Elektronski je za sada, između ostalog, moguće zakazati termin za izdavanje lične karte, pasoša, ali i regulisati porez na imovinu ili zameniti staru vozačku dozvolu. Unapređenje postojećih i ponudu novih usluga, omogućiće usvajanje dva zakona, što je planirano za ovu godinu, tvrde nadležni.

Umesto čekanja u redu, klik do usluge. Tu mogućnost za sada koristi oko 300.000 građana. Primer - više od milion vozila je registrovano onlajn. Umesto od šaltera do šaltera - podnošenje zateva za produženje registracije, plaćanje svih naknada na jednoj uplatnici - sve to radite sa računara. Nakon toga, odlazite na tehnički pregled i tamo dobijate nalepnicu. Do policijske stanice ne morate ni da dođete.

Planovi za 2016. godinu - prijavljivanje novorođenčeta iz porodilišta. Dokument za utvrđivanje staža, osiguranja, zarade i visine uplaćenih doprinosa odlazi u zaborav. Institucije će razmenjivati te podatke. Beograđani više neće morati na šalter ni da dete prijave u vrtić.

Ipak, za onlajn plaćanje neophodan je elektronski potpis. Izdaje ga MUP na čipovanim ličnim kartama, ili Pošta i Privredna komora na karticama. Treba još i usluga elektronskog bankarstva, jer platne kartice još nisu prihvatljive za e- upravu.

Dušan Stojanović, direktor Direkcije za elektronsku upravu kaže da neće birati jednu banku već će pustiti sve banke na portal elektronske uprave.

"Građani će pri plaćanju karticama birati koja je banka prihvatilac, za građane će biti potpuno svejedno, takse će biti iste. Mi očekujemo da taj zaokret rezultira plaćanjem kartica na portalu u junu 2016. godine", istakao je Stojanović.

Stručnjaci očekuju i zaokret prema privredi. Za preduzeća nema dovoljno razvijenih elektronskih usluga.

"Ono što je problem, po našim istraživanjima, je to da se na šalterima PIO fonda i Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje gde se vrši prijava i odjava radnika izgubi više o 30 minuta u proseku. Sa Centralnim registrom preko kojeg biste sve radili elektronski vi ste to završavali za nekoliko minuta", kaže Ivan Radak iz NALED-a.

"Ono što ja mogu da obećam da ćemo 2016. godine posebnu pažnju posvetiti privrednicima i pokušaćemo da te servise pustimo u ovoj godini", kaže Stojanović

Na pitanje kada, Stojanović je odgovorio da veruje da će to biti kraj trećeg kvartala, u septembru ili oktobru 2016. godine.

Osim što štedi vreme i novac, elektronska uprava administraciju čini odgovornijom. U svakom trenutku možete da pratite kako se vaš zahtev rešava, administracija mora da poštuje rokove i preko računara niko ne može da vam traži mito.

Izvor: Vebsajt RTS, Nemanja Jakovljević, 10.01.2016.
Naslov: Redakcija