Zastava Bosne i Hercegovine

USKORO ZAMENA VOZAČKIH DOZVOLA PUTEM SERVISA ELEKTRONSKE UPRAVE, KAO I ELEKTRONSKO POLAGANJE VOZAČKIH ISPITA


Građani Srbije će uskoro moći da stare, papirne vozačke dozvole zamene za nove putem servisa elektronske uprave.

Šef Odseka za internet i vođa tima za razvoj elektronske uprave MUP-a Duško Sivčević je novinarima na okruglom stolu "Servisi e-uprave i obezbeđivanje privatnosti građana" kazao da MUP sa ostalim organima državne uprave radi na servisu koji će biti dostupan najverovatnije posle 1. marta kada Ministarstvo finansija i Uprava za trezor realizuju servis elektronske naplate poreza.

Prema njegovim rečima uslov da neko aplicira iz kuće za tu uslugu je da ima ličnu kartu sa čipom, jer je tako moguće preuzeti osnovne biometrijske podatke koji su sastavni deo vozačke dozvole baš iz tog primarnog dokumenta.

Sivčević je dodao i da će se tokom ove godine raditi i na sistemu koji se odnose na obuku kandidata za vozače,a u pitanju je elektronsko polaganje vozačkih ispita.

Pokušaćemo da bar osnovne delove tog projekta realizujemo do kraja godine, kazao je on dodavši da neće biti finansijskih troškova za štampanje testova, već će imati elektronsku kombinaciju koja će biti dodeljena od centralnog sistema.

Takođe, servis će, između ostalog da obuhvati registar sa podacima o licencama instruktora, te oni neće morati da ih dostavljaju lično auto-školama.

Pomoćnik ministra spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Nebojša Vasiljević je, govoreći o IT industriji, kazao da će glavni dugoročno limitirajući faktor biće kadrovi.

"Trenutno imamo solidne kadrove zbog kojih je ova oblast krenula i da se razvija, ali u budućnosti očekujemo da ćemo se suočiti sa tim problemom, posebno nakon brzog rasta softverske industrije", naveo je Vasiljević.

On je dodao da se jedan deo problema odnosi i na pitanje plaćanja i platnih usluga, ali i neophodnost da regulativa isprati dinamiku razvoja ove oblasti.

Kada je reč o bezbednosti podataka, Vasiljević je naveo da se ono uvek postavlja kada se radi o razmeni podataka između državnih organa.

Sa jedne strane prisutna je potreba da građani ne dolaze više puta na šalter, a sa druge da se prilikom razmene podataka između organa ne ugrozi privatnost građana, naveo je Vasiljević.

On je dodao da IT pružaju mogućnosti kako za bolju zaštitu, tako i da dođe do neovlašćenog pristupa kada se svi podaci nalaze na jednom mestu.

Šefica kabineta Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Nevena Ružić je kazala da na njihovu adresu mesečno pristigne 150 do 200 prijava, ali nije precizirala koliko se odnosi na oblast elektronskih komunikacija.

Ona je navela da se građani uglavnom žale na državne organe, a manje na privatne kompanije.

Izvor: