Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

U PRIPREMI IZMENE ZAKONA O PREVOZU PUTNIKA U DRUMSKOM SAOBRAĆAJU: Taksisti se ne protive digitalizaciji, već zloupotrebi tehnoloških inovacija u obavljanju nezakonitog prevoza putnika


Predstavnici taksi preduzetnika, taksi vozača i udruženja, koji su učestvovali u radu radne grupe za izradu Nacrta zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, kažu da taj zakon treba usvojiti u obliku u kome je predložen, u saradnji sa Ministarstvom saobraćaja, infrastrukture i građevinarstva, a ne da se, kako kažu, on izmeni pod "pritiskom takozvanog IT sektora".

Taksista Saša Knežević kaže da je Nacrt zakona urađen i da je dat na mišljenje svim ministarstvima:

- Koliko znam, svi su odgovorili, treba da ide na vladu. Postoje pritisci da se izvrše određene promene za koje mi smatramo da su kontraproduktivne, jer smo uspeli nekako sa Ministarstvom saobraćaja da nađemo kompromis i napravimo jedan zakon koji može u ovom trenutku da pomogne regulaciji taksi delatnosti u Srbiji - rekao je on.

Boško Vukojević, jedan od prevoznika, tvrdi da je Nacrt zakona meta napada "takozvanog IT sektora" koji, navodi on, obmanjuje javnost pričom da su taksisti protiv digitalizacije.

- Taksisti već godinama imaju aplikacije i nemaju ništa protiv digitalizacije, ali se protivimo zloupotrebi tehnoloških inovacija u obavljanju nezakonitih delatnosti, a to je ovde slučaj - tvrdi on.

Vukojević smatra da su Nacrtom zakona postavljeni normativni okviri koji će, ističe, omogućiti izvršnoj vlasti da efikasnije deluje i da broj izvršilaca taksi usluga svede u zakonske okvire.

Predsednik Udruženja taksista Srbije Aleksandar Bjelić kaže da taksisti podržavaju aplikaciju (za onlajn obavljanje taksi delatnosti), ali da ne podržavaju one aplikacije koje povezuju korisnike sa licima koja obavljaju prevozničku delatnost van zakona, odnosno da mogu da je koriste samo registrovani taksisti.

U Nacrt zakona je uvršteno regulisanje delatnosti po broju vozila koja se određuju po lokalnim samoupravama, regulacija učešća IT sektora u poslu, jedinstvena cena i još nekoliko elemenata koji se, kako kaže Knežević, odnose na broj zaposlenih po vozilu.

Izvor: Vebsajt Blic, 08.08.2018.
Naslov: Redakcija