Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAŠTITNIK GRAĐANA: Povećan broj pritužbi građana za vreme vanrednog stanja


 Tokom vanrednog stanja, institucija Ombudsmana dobija deset puta više pritužbi građana na rad državnih organa nego u redovnoj situaciji, kaže Zaštitnik građana Zoran Pašalić.

Najčešća pitanja su vezana za brigu o starim i invalidnim osobama, i onima koji ne mogu sami sebi da pruže pomoć i negu, već to moraju da rade treća lica.

Pašalić je rekao da je služba zaštitnika od 25. i 30. marta uputila dopis Ministarstvu za rad da se organizuje sistem brige o ovim licima u vreme zabrane kretanja, kao što je bilo prethodnog vikenda.

Kako je naveo, u odgovoru je objašnjeno da je najpre potrebno da lokalna samouprava evidentira kojim licima je potrebna takva vrsta pomoći kako bi u vreme zabrane kretanja oni koji se brinu o njima mogli da se kreću.

Na osnovu toga, policija daje dozvolu, a ZAŠTITNIK građana apeluje da se taj sistem pomoći ubrza kako se ne bi dogodilo da građani ne mogu da dobiju pomoć od onih koji se u redovnoj situaciji staraju o njima.

Pašalić je napomenuo i da je neophodno da se ubrza sistem dobijanja dozvole za kretanje.

Izvor: Vebsajt Blic, 06.04.2020.
Naslov: Redakcija