Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

PRAVILNIK O VRSTI I USLOVIMA GARANCIJE PUTOVANJA, NAČINU AKTIVIRANJA I DRUGIM USLOVIMA KOJE MORA DA ISPUNI ORGANIZATOR PUTOVANJA U ZAVISNOSTI OD VRSTE ORGANIZOVANOG PUTOVANJA: U SLUčAJU PRESTANKA RADA TURISTIčKE AGENCIJE ILI NEISPUNJENJA PROGRAMA PUTOVANJA, JUTA ćE U ROKU OD PET DANA GARANTOVATI POVRAćAJ NOVCA PUTNICIMA KOJI NISU POčELI PUTOVANJE. AGENCIJE SU U OBAVEZI DA JUTI DOSTAVLJAJU PODATKE O PUTNICIMA SVAKODNEVNO, PA ćE SE TAčNO ZNATI KOJI SU TURISTI OSIGURANI I GDE SE NALAZE


Pravilnik o vrsti i uslovima garancije putovanja, načinu aktiviranja i drugim uslovima koje mora da ispuni organizator putovanja u zavisnosti od vrste organizovanog putovanja ("Sl. glasnik RS", br. 2/2016), koji je počeo je da se primenjuje 25. januara 2016. godine, donosi novine u radu turističkih agencija.

Nacionalna asocijacija turističkih agencija (YUTA) od ove godine prvi put putnicima garantuje sigurnost putovanja, ako turistička agencija propadne ili ne obezbedi turistima odgovarajući smeštaj, izjavio je direktor te asocijacije Aleksandar Seničić.

U slučaju prestanka rada agencije ili neispunjenja programa putovanja, Juta će u najkraćem mogućem roku garantovati povraćaj novca putnicima koji nisu počeli putovanje.

"Ako agencija prestane da radi pre kretanja na put, klijentima će biti vraćen novac u roku od pet dana, a ako žele, moći će da izaberu putovanje kod neke druge agenicije koja je u tom programu", rekao je Seničić.

Ako se desi da putnici dođu na destinaciju, a da im agencija nije obezbedila smeštaj, Juta će im pomoći da pronađu smeštaj ili da se vrate u zemlju, ako to žele. U program Juta garancija putovanja, kako navodi, uključeno je 150 agencija, koje su ispunile potrebne kriterijume i za koje je procenjeno da su sigurne.

"Najveća prednost ovog dodatnog osiguranja je to što će u sezoni u svakom trenutku na 350 do 370 destinacija biti 500 do 700 predstavnika i moći ćemo da reagujemo u trenutku", istakao je Seničić i dodao da je ovakva vrsta osiguranja jedinstvena ne samo na domaćem tržištu, već i u okruženju i Evropi.

Naglasio je da neće sve agencije koje su članice Juta biti deo ovog programa i objasnio da će one koje učestvuju imati istaknut zaštićeni znak "YUTA garancija putovanja" na poslovnicama, katalozima i sajtovima.

"Oni koji budu putovali sa agencijom koja nema ovo osiguranje moraće da čekaju isplatu štete, kao i do sada i da se nadaju da će im država pomoći ukoliko se desi nešto nepredviđeno", naveo je Seničić i dodao da se ranije na povraćaj novca čekalo i po nekoliko meseci. Naveo je da će putnici moći da se žale tehničkoj podršci Jute telefonom koji će raditi 24 sata, sedam dana u nedelji, a u roku od par sati Juta će reagovati.

Seničić je naglasio da ovaj vid osiguranja ne predviđa nikakve nove troškove za putnike. On je objasnio i da je prednost dodatnih garancija to što će agencije biti u obavezi da svakodnevno dostavljaju podatke o putnicima, pa će se tačno znati koji su turisti osigurani i gde se nalaze. Ranije se, prema navodima direktora Jute, čekalo da se putnici sami jave, i danima se nije znao broj oštećenih.

"Juta garancija putovanja će se odnositi isključivo na nemogućnost plaćanja dospelih obaveza u datom trenutku, a to znači da neće po tom postupku na primer menjati gostima apartmane ili primati žalbe turista na hranu i vrstu prevoza", objasnio je Seničić i dodao da će ovakve žalbe ići redovnim putem, kroz arbitražu Juta.

Izvor: Vebsajt B92, 07.02.2016.
Naslov: Redakcija