Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

NACRTI ZAKONA O OPŠTEM UPRAVNOM POSTUPKU I O ELEKTRONSKOJ RAZMENI PODATAKA BIĆE SPREMNI DO KRAJA 2015. GODINE


Do kraja 2015. godine trebalo bi da bude usvojena Strategija razvoja elektronske uprave koja će utvrditi prioritete razvoja u narednih nekoliko godina, rečeno je na panelu "Ka digitalnoj Srbiji: razvoj elektronske uprave i otvoreni podaci kao pokretači digitalne transformacije".

Na panelu je rečeno i da je Srbija u poslednjih deset godina učinila dosta na uspostavljanju osnovne infrastrukture za elektronsku upravu, ali da bi imala efikasniju elektronsku upravu potreban je pre svega osnovni zakonski okvir.

Takođe, potrebna je i tehnološka infrastruktura koja omogućava pružanje elektronskih usluga, komunikaciju i plaćanja.

Državni sekretar u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave, Dražen Maravić, rekao je da bi do kraja decembra 2015. Srbija trebalo da dobije i Nacrt zakona o opštem upravnom postupku, kao i prvi Nacrt zakona o elektronskoj razmeni podataka.

Kako je naglasio, Nacrt zakona o opštem upravnom postupku je važan jer je "krvotok" administracije.

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Srđan Verbić, je istakao važnost otvorenosti podataka.

"Želimo da rešimo probleme otvarajući podatke i čineći ih dostupnim. Jedan od najvažnijih ciljeva koje hoćemo da dostignemo otvaranjem podataka jeste da smanjimo pritisak na ministarstva u smislu traženja dostupnosti određenih tipova podataka", rekao je Verbić.

Kako je napomenuo, njegovo Ministarstvo dnevno dobije oko stotinu zahteva za različitim podacima kojima se bavi ta institucija, a istakao je i da je jedini način da se to pitanje reši da podaci budu dostupni on-lajn.

"Želimo da učinimo dostupnim naš finansijski plan i podatke o svim školama i zaposlenima u Ministarstvu i u celom sektoru i uspevamo onoliko koliko podataka imamo", rekao je Verbić i napomenuo da Ministarstvo i dalje nema mnoge važne baze podataka, čije se pokretanje planira.

Izvor: Vebsajt Tanjug, 08.12.2015.
Naslov: Redakcija