Zastava Bosne i Hercegovine

PREDLOG ZAKONA O DOPUNI ZAKONA O POREZIMA NA UPOTREBU, DRŽANJE I NOŠENJE DOBARA - Tekst propisa


Član 1.

U Zakonu o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara (“Službeni glasnik RS”, br. 26/01, 80/02, 43/04, 31/09, 101/10, 24/11, 68/14-dr. zakon, 112/15, 86/19 i 118/21), u članu 4. dodaje se stav 6, koji glasi:

“Izuzetno od stava 2. ovog člana, kad se vozilo iz stava 1. tačka 2. ovog člana registruje za period kraći od jedne godine, porez na upotrebu motornih vozila plaća se u iznosu srazmernom broju meseci za koji se registracija vrši, u odnosu na propisani iznos poreza za period od jedne godine.”.

Član 2.

Ovaj zakon se primenjuje od 1. marta 2024. godine.

Član 3.

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u “Službenom glasniku Republike Srbije”.

IZ OBRAZLOŽENJA

II. RAZLOZI ZA DONOŠENjE ZAKONA

• Problemi koje ovaj zakon treba da reši, odnosno ciljevi koji se ovim zakonom postižu

Saglasno zakonu kojim se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima, registraciona nalepnica se izdaje sa rokom važenja od jedne godine a izuzetno, za vozila pobrojana u tom zakonu, na zahtev vlasnika, može se izdati na kraći vremenski period koji ne može biti kraći od jednog meseca (npr. za motocikle, teške tricikle...).

Imajući u vidu vrste motornih vozila koja su predmet oporezivanja porezom na upotrebu motornih vozila, razlog za donošenje ovog zakona, odnosno cilj koji se ovim zakonom postiže, sadržan je u potrebi da se stvori osnov da se za vozila koja se mogu registrovati za period kraći od jedne godine, porez na upotrebu motornih vozila plaća u iznosu srazmernom broju meseci za koji se registracija vrši, u odnosu na propisani iznos poreza za period od jedne godine.

Ovim zakonom se ne uvode novi, niti menjaju postojeći administrativni postupci.

• Razmatrane mogućnosti da se problemi reše i bez donošenja ovog zakona

Nisu razmatrane mogućnosti da se ciljevi koje ovaj zakon treba da postigne ostvare bez njegovog donošenja, imajući u vidu da je reč o elementima sistema oporezivanja koji se, saglasno odredbi člana 15. st. 2. i 3. Zakona o budžetskom sistemu (“Službeni glasnik RS”, br. 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13-ispravka, 108/13, 142/14, 68/15-dr. zakon, 103/15, 99/16, 113/17, 95/18, 31/19, 72/19, 149/20, 118/21, 118/21-dr. zakon i 138/22), uređuju poreskim zakonom. Stoga se dopuna tih elemenata ne može rešiti donošenjem podzakonskih akata, odnosno preduzimanjem drugih mera u okviru poslova državne uprave.

 • Zašto je donošenje ovog zakona najbolji način za rešavanje problema   

Donošenje ovog zakona je najbolji način za rešavanje problema, iz razloga što se radi o zakonskoj materiji, koju je jedino i moguće menjati i dopunjavati odgovarajućim izmenama i dopunama zakona.

Pored toga, uređivanjem poreskopravne materije zakonom, daje se doprinos pravnoj sigurnosti i ujedno obezbeđuje transparentnost u vođenju poreske politike. Naime, zakon je opšti pravni akt koji se objavljuje i koji stvara jednaka prava i obaveze za sve subjekte koji se nađu u istoj poreskopravnoj situaciji, čime se postiže transparentnost u njegovoj primeni.

III. OBJAŠNjENjE OSNOVNIH PRAVNIH INSTITUTA I POJEDINAČNIH REŠENjA

Uz član 1.

Predlaže se da se za motorna vozila kod čije registracije se porez na upotrebu plaća a koja se mogu registrovati za period kraći od jedne godine (motocikli, motocikli sa bočnim sedištem i teški tricikl), porez na upotrebu motornih vozila plaća u iznosu srazmernom broju meseci za koji se registracija vrši, u odnosu na propisani iznos poreza za period od jedne godine.

           

Uz čl. 2. i 3.

Predlaže se da ovaj zakon stupi na snagu osmog dana od dana objavljivanja u “Službenom glasniku Republike Srbije”, a da se primenjuje od 1. marta 2024. godine, kako bi se do tog dana obezbedila informatička podrška za njegovu primenu.

V. ANALIZA EFEKATA ZAKONA

Članom 41. stav 3. Zakona o planskom sistemu Republike Srbije (“Službeni glasnik RS”, broj 30/18) propisano je da se na organe državne uprave shodno primenjuje član 37. tog zakona u pogledu kontrole sprovođenja analize efekata propisa pre njihovog usvajanja od strane Vlade, za sve zakone i druge propise kojima se bitno menja način ostvarivanja prava, obaveza i pravnih interesa fizičkih i pravnih lica.

Naime, jedan od uslova za korišćenje - upotrebu motornih vozila je njihova registracija. Zakonom kojim se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima propisano je da se vozila registruju za period od jedne godine. Izuzetno, za vozila pobrojana u tom zakonu (u koje se ubrajaju i motocikli, motocikli sa bočnim sedištem i teški tricikli), registracija se može vršiti za period kraći od jedne godine ali ne kraći od jednog meseca. Zakonom kojim se uređuje porez na upotrebu motornih vozila pobrojana su vozila kod čije se registracije porez na upotrebu motornih vozila plaća. To su putnička vozila, motocikli, motocikli sa bočnim sedištem i teški tricikli. Porez se plaća u godišnjem iznosu, čija je visina zavisna od radne zapremine motora i navršenih godina starosti svakog konkretnog vozila.

S tim u vezi, ovim zakonom se predlaže da se iznos poreza na upotrebu motornih vozila koji se plaća kod registracije motocikala, motocikala sa bočnim sedištem i teških tricikala plaća u iznosu srazmernom broju meseci za koji se to vozilo registruje u odnosu na propisani iznos poreza za jednu godinu. Iako će se po tom osnovu ostvariti manje sredstava u budžetu Republike Srbije, na predloženi način se obezbeđuje da poreski teret bude srazmeran periodu registracije vozila, kao periodu u kome se vozilo može upotrebljavati.

Analiza efekata ovog zakona nije sprovedena, jer se njime bitno ne menja način ostvarivanja prava, obaveza i pravnih interesa pravnih i fizičkih lica tj. mere kojima će se ovaj zakon sprovesti neće izazvati značajne efekte na fizička i pravna lica, na budžet Republike Srbije (kome pripada prihod po osnovu poreza na upotrebu motornih vozila), na životnu sredinu i na organe javne vlasti. Osim toga, ne postoje realni pokazatelji na osnovu kojih bi mogla da se izvrši, imajući u vidu da predložena mogućnost do sada nije postojala, pa se ne može pretpostaviti koliko vlasnika motocikala i tricikala će tu mogućnost koristiti, za koji period, kolika je radna zapremina i starost svakog od tih vozila - što je od uticaja na iznos poreza koji se plaća.

1. Ključna pitanja za analizu postojećeg stanja i pravilno definisanje promene koja se predlaže

1) Koji pokazatelji se prate u oblasti, koji su razlozi zbog kojih se ovi pokazatelji prate i koje su njihove vrednosti? Da li se u predmetnoj oblasti sprovodi ili se sprovodio dokument javne politike ili propis? Predstaviti rezultate sprovođenja tog dokumenta javne politike ili propisa i obrazložiti zbog čega dobijeni rezultati nisu u skladu sa planiranim vrednostima.

U oblasti poreza na upotrebu, držanje i nošenje dobara sprovodi se Zakon o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, ali ne postoje pokazatelji koji se prate u tim oblastima.

2) Koji su važeći propisi i dokumenti javnih politika od značaja za promenu koja se predlaže i u čemu se taj značaj ogleda?

Dokument koji je od značaja za promenu koja se predlaže je Zakon o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara.         

3) Da li su uočeni problemi u oblasti i na koga se oni odnose? Predstaviti uzroke i posledice problema.

Porez na upotrebu motornih vozila propisan je u iznosu koji se plaća kod registracije za jednu godinu. Uočena je potreba da se za vozila koja se mogu registrovati za period kraći od jedne godine porez plaća u srazmernom iznosu u odnosu na propisani iznos za period od jedne godine.

4) Koja promena se predlaže? Da li je promena zaista neophodna i u kom obimu?

Predlaže se da se za vozila koja se mogu registrovati za period kraći od jedne godine porez plaća u srazmernom iznosu u odnosu na propisani iznos za period od jedne godine.

Iznos poreza koji se plaća propisan je zakonom, pa je dopuna zakona neophodna jer se uređivanje iznosa koji se plaća kod registracije vozila za deo godine može vršiti samo dopunom zakona.

5) Na koje ciljne grupe će uticati predložena promena? Utvrditi i predstaviti ciljne grupe na koje će promena imati neposredan odnosno posredan uticaj.

Predložena promena uticaće na smanjenje poreske obaveze po osnovu poreza na upotrebu motornih vozila za vlasnike motocikala, motocikala sa bočnim sedištem i teških tricikala u slučaju kad to vozilo registruju za period kraći od jedne godine. Predložena promena neće uticati na vlasnike putničkih vozila, s obzirom na to da se ta vozila registruju za period od jedne godine.

6) Da li postoje važeći dokumenti javnih politika kojima bi se mogla ostvariti željena promena i o kojim dokumentima se radi?

Ne postoje važeći dokumenti javnih politika kojim bi se mogla ostvariti predložena promena.

7) Da li je promenu moguće ostvariti primenom važećih propisa?

Imajući u vidu da je predloženo rešenje zakonska materija, nema mogućnosti da se ciljevi koji se žele postići reše bez donošenja zakona.

Uređivanjem ove materije zakonom daje se doprinos pravnoj sigurnosti i obezbeđuje transparentnost u vođenju poreske politike. Naime, zakon stvara jednaka prava i obaveze za sve subjekte koji se nađu u istoj poreskopravnoj situaciji, čime se postiže transparentnost u njegovoj primeni.

8) Kvantitativno (numerički, statistički) predstaviti očekivane trendove u predmetnoj oblasti, ukoliko se odustane od intervencije (status quo).

Nedonošenje ovog zakona imalo bi za posledicu da vlasnici motocikala, motocikala sa bočnim sedištem i teških tricikala koji ta vozila registruju za period kraći od jedne godine porez na upotrebu motornih vozila plaćaju u istom iznosu kao da to vozilo registruju za period od jedne godine.        

9) Kakvo je iskustvo u ostvarivanju ovakvih promena u poređenju sa iskustvom drugih država, odnosno lokalnih samouprava (ako je reč o javnoj politici ili aktu lokalne samouprave)?

Ne raspolažemo iskustvima drugih država.

2. Ključna pitanja za utvrđivanje ciljeva

1) Zbog čega je neophodno postići željenu promenu na nivou društva? (odgovorom na ovo pitanje definiše se opšti cilj).

Navedenu promenu nije neophodno izvršiti, ali je ona celishodna jer omogućava da poresko opterećenje bude srazmerno periodu na koji se registracija vozila vrši.

2) Šta se predmetnom promenom želi postići? (odgovorom na ovo pitanje definišu se posebni ciljevi, čije postizanje treba da dovode do ostvarenja opšteg cilja. U odnosu na posebne ciljeve, formulišu se mere za njihovo postizanje).

Predložena promena omogućava da iznos poreza koji se kod registracije vozila plaća bude srazmeran periodu na koji se registracija vozila vrši (što znači i to vozilo može upotrebljavati).

3) Da li su opšti i posebni ciljevi usklađeni sa važećim dokumentima javnih politika i postojećim pravnim okvirom, a pre svega sa prioritetnim ciljevima Vlade?

Predloženo zakonsko rešenje usaglašeno je sa postojećim pravnim okvirom. Ono nije sadržano u važećim dokumentima javnih politika, pa u tom smislu nije potrebno vršiti usaglašavanje.

4) Na osnovu kojih pokazatelja učinka će biti moguće utvrditi da li je došlo do ostvarivanja opštih, odnosno posebnih ciljeva?

Pokazatelji učinka predložene odredbe nisu kvantitativno odredivi, imajući u vidu da nema realnih osnova da se zaključi koliko će vlasnika navedenih vozila ta vozila registrovati za period kraći od jedne godine i na koliki period, posebno imajući u vidu da visina poreza koji se plaća za period od jedne godine nije ista, već zavisi od radne zapremine motora i starosti svakog konkretnog vozila.

           

3. Ključna pitanja za identifikovanje opcija javnih politika

1)         Koje relevantne opcije (alternativne mere, odnosno grupe mera) za ostvarenje cilja su uzete u razmatranje? Da li je razmatrana “status quo” opcija?

“Status quo” opcija nije razmatrana iz razloga što se njenom primenom porez na upotrebu motornih vozila plaća u iznosu propisanom za jednu godinu, nezavisno od toga da li se vozilo registruje za godinu ili za period kraći od jedne godine. Imajući u vidu da je reč o zakonskoj materiji, ne postoje alternativne mere, odnosno grupe mera, za ostvarenje cilja.

2)         Da li su, pored regulatornih mera, identifikovane i druge opcije za postizanje željene promene i analizirani njihovi potencijalni efekti?

Ne postoje druge opcije za postizanje željene promene, imajući u vidu da je neophodna izmena regulatornog okvira s obzirom na to da je predloženo rešenje zakonska materija.

3) Da li su, pored restriktivnih mera (zabrane, ograničenja, sankcije i slično) ispitane i podsticajne mere za postizanje posebnog cilja?

Predloženo rešenje ne sadrži ni restriktivne, ni podsticajne mere za postizanje cilja.

4)         Da li su u okviru razmatranih opcija identifikovane institucionalno upravljačko organizacione mere koje je neophodno sprovesti da bi se postigli posebni ciljevi?

Predloženim zakonskim rešenjima ne uvode se organizacione, upravljačke i institucionalne promene.

5) Da li se promena može postići kroz sprovođenje informativno-edukativnih mera?

Imajući u vidu da je predloženo rešenje zakonska materija, nema mogućnosti da se ciljevi koji se žele postići reše kroz sprovođenje informativno-edukativnih mera.

6) Da li ciljne grupe i druge zainteresovane strane iz civilnog i privatnog sektora mogu da budu uključene u proces sprovođenja javne politike, odnosno propisa ili se problem može rešiti isključivo intervencijom javnog sektora?

Imajući u vidu da je predloženo rešenje zakonska materija, nema mogućnosti da se ciljevi koji se žele postići reše bez izmene zakona.

7) Da li postoje raspoloživi, odnosno potencijalni resursi za sprovođenje identifikovanih opcija?

Nadležni organi imaju kapacitet za sprovođenje predložene zakonske odredbe.

8) Koja opcija je izabrana za sprovođenje i na osnovu čega je procenjeno da će se tom opcijom postići željena promena i ostvarenje utvrđenih ciljeva?

Predložena opcija je jedino moguća, s obzirom na to da se ovim zakonom dopunjuju elementi sistema oporezivanja porezom na upotrebu motornih vozila, što je zakonska materija.

4. Ključna pitanja za analizu finansijskih efekata

1)         Kakve će efekte izabrana opcija imati na javne prihode i rashode u srednjem i dugom roku?

Izabrana opcija će prouzrokovati troškove u vezi sa usklađivanjem informatičke podrške za primenu predloženog rešenja. Iako visinu tih troškova u ovom momentu ne možemo sagledati, ti troškovi ne bi trebalo da dovode u pitanje opravdanost predloženog zakonskog rešenja.

Predloženo rešenje će dovesti do smanjenja prihoda od poreza na upotrebu motocikala, motocikala sa bočnim sedištem i teških tricikala koji se registruju za period kraći od jedne godine, ali će se ostvariti pozitivan efekat u smislu da će poreski teret biti srazmeran broju meseci za koji se registracija tih vozila vrši (što znači i ta vozila mogu upotrebljavati).

2)         Da li je finansijske resurse za sprovođenje izabrane opcije potrebno obezbediti u budžetu, ili iz drugih izvora finansiranja i kojih?

Za sprovođenje ovog zakona potrebno je obezbediti sredstva za usklađivanje informatičke podrške za primenu predloženog rešenja.

3) Kako će sprovođenje izabrane opcije uticati na međunarodne finansijske obaveze?

Sprovođenje izabrane opcije neće uticati na međunarodne finansijske obaveze.

4) Koliki su procenjeni troškovi uvođenja promena koji proističu iz sprovođenja izabrane opcije (osnivanje novih institucija, restrukturiranje postojećih institucija i obuka državnih službenika) iskazani u kategorijama kapitalnih troškova, tekućih troškova i zarada?

Predložene promene ne bi trebale da dovedu do značajnih troškova.        

5) Da li je moguće finansirati rashode izabrane opcije kroz redistribuciju postojećih sredstava?

/

6) Kakvi će biti efekti sprovođenja izabrane opcije na rashode drugih institucija?

Ne očekuju se rashodi drugih institucija sprovođenjem predloženog rešenja.

5. Ključna pitanja za analizu ekonomskih efekata

1) Koje troškove i koristi (materijalne i nematerijalne) će izabrana opcija prouzrokovati privredi, pojedinoj grani, odnosno određenoj kategoriji privrednih subjekata?

Izabrana opcija neće stvoriti troškove privredi, pojedinoj grani, odnosno određenoj kategoriji privrednih subjekata, već može da doprinese smanjenju njihovih troškova kad se određene kategorije motornih vozila registruju za period kraći od jedne godine.

2) Da li izabrana opcija utiče na konkurentnost privrednih subjekata na domaćem i inostranom tržištu (uključujući i efekte na konkurentnost cena) i na koji način?

Izabrana opcija ne utiče na konkurentnost privrednih subjekata na domaćem i inostranom tržištu.

3)         Da li izabrane opcije utiču na uslove konkurencije i na koji način?

Izabrana opcija nema uticaja na uslove konkurencije.

4) Da li izabrana opcija utiče na transfer tehnologije i/ili primenu tehničko-tehnoloških, organizacionih i poslovnih inovacija i na koji način?

Izabrana opcija nema uticaja na transfer tehnologije i/ili primenu tehničko-tehnoloških, organizacionih i poslovnih inovacija.

5) Da li izabrana opcija utiče na društveno bogatstvo i njegovu raspodelu i na koji način?

Izabrana opcija nema uticaja na društveno bogatstvo i njegovu raspodelu.

6) Kakve će efekte izabrana opcija imati na kvalitet i status radne snage (prava, obaveze i odgovornosti), kao i prava, obaveze i odgovornosti poslodavaca?

Izabrana opcija nema uticaja na kvalitet i status radne snage (prava, obaveze i odgovornosti), kao i na prava, obaveze i odgovornosti poslodavaca.

6. Ključna pitanja za analizu efekata na društvo (Kolike troškove i koristi (materijalne i nematerijalne) će izabrana opcija prouzrokovati građanima?).

Izabrana opcija neće prouzrokovati troškove građanima.

7. Ključna pitanja za analizu upravljačkih efekata

1)         Da li se izabranom opcijom uvode organizacione, upravljačke ili institucionalne promene i koje su to promene?

Predloženim rešenjima ne uvode se organizacione, upravljačke i institucionalne promene.

2) Da li postojeća javna uprava ima kapacitet za sprovođenje izabrane opcije (uključujući i kvalitet i kvantitet raspoloživih kapaciteta) i da li je potrebno preduzeti određene mere za poboljšanje tih kapaciteta?

Postojeća javna uprava ima kapacitet za sprovođenje predloženih mera.

3) Da li je za realizaciju izabrane opcije bilo potrebno izvršiti restrukturiranje postojećeg državnog organa, odnosno drugog subjekta javnog sektora (npr. proširenje, ukidanje, promene funkcija/hijerarhije, unapređenje tehničkih i ljudskih kapaciteta i sl.) i u kojem vremenskom periodu je to potrebno sprovesti?

Za realizaciju predložene mere nije potrebno izvršiti restrukturiranje postojećeg državnog organa.

4) Da li je izabrana opcija u saglasnosti sa važećim propisima, međunarodnim sporazumima i usvojenim dokumentima javnih politika?

Izabrana opcija je u saglasnosti sa važećim propisima.

5) Da li izabrana opcija utiče na vladavinu prava i bezbednost? Da li izabrana opcija utiče na odgovornost i transparentnost rada javne uprave i na koji način?

Izabrana opcija ne utiče na vladavinu prava i bezbednost, niti na odgovornost i transparentnost rada javne uprave.

6) Koje dodatne mere treba sprovesti i koliko vremena će biti potrebno da se sprovede izabrana opcija i obezbedi njeno kasnije dosledno sprovođenje, odnosno njena održivost?

Izabrane opcije će se sprovesti u zakonom predloženim rokovima.

8. Ključna pitanja za analizu rizika

1) Da li je za sprovođenje izabrane opcije obezbeđena podrška svih ključnih zainteresovanih strana i ciljnih grupa? Da li je sprovođenje izabrane opcije prioritet za donosioce odluka u narednom periodu (Narodnu skupštinu, Vladu, državne organe i slično)?

Nacrt zakona je, između ostalih, dostavljen na mišljenje Ministarstvu unutrašnjih poslova, kao organu koji vrši registraciju motornih vozila.

Sprovođenje izabrane opcije nije prioritet za donosioce odluka, ali je celishodno, imajući u vidu da se njime stvara osnov da iznos poreza na upotrebu motornih vozila koji se plaća bude srazmeran periodu na koji se vrši registracija.

2) Da li su obezbeđena finansijska sredstva za sprovođenje izabrane opcije? Da li je za sprovođenje izabrane opcije obezbeđeno dovoljno vremena za sprovođenje postupka javne nabavke ukoliko je ona potrebna?

Za sprovođenje predložene zakonske odredbe obezbeđena su određena finansijska sredstva.

3) Da li postoji još neki rizik za sprovođenje izabrane opcije?

Ne postoje uočeni rizici u vezi sprovođenja predložene zakonske odredbe.

9. Informacije o sprovedenim konsultacijama u toku izrade Nacrta zakona:

Ovaj zakon zbog svog sadržaja, odnosno prirode, nije bio predmet konsultacija u skladu sa članom 44. stav 2. Uredbe o metodologiji upravljanja javnim politikama, analizi efekata javnih politika i propisa i sadržaju pojedinačnih dokumenata javnih politika (“Službeni glasnik RS”, broj 8/19).

VI. PREGLED ODREDBE ZAKONA O POREZIMA NA UPOTREBU, DRŽANjE I NOŠENjE DOBARA ČIJA SE DOPUNA VRŠI

Član 4.

Porez iz člana 2. ovog zakona plaća se prema radnoj zapremini motora motornog vozila, i to za:

1. Putnička vozila

Dinara

 

1) do 1.150 cm³

1.650

2) preko 1.150 do 1.300 cm³

3.230

3) preko 1.300 do 1.600 cm³

7.110

4) preko 1.600 do 2.000 cm³

14.580

5) preko 2.000 do 2.500 cm³

72.080

6) preko 2.500 do 3.000 cm³

146.050

7) preko 3.000 cm³

301.870

2. Motocikle, odnosno za motocikle sa bočnim sedištem, odnosno za teške tricikle

Dinara

 

1) do 125 cm³

1.930

2) preko 125 do 250 cm³

3.230

3) preko 250 do 500 cm³

4.860

4) preko 500 do 750 cm³

9.730

5) preko 750 do 1.100 cm³

11.900

6) preko 1.100 cm³

17.020

Porez na upotrebu motornih vozila plaća se za period od jedne godine, u iznosima iz stava 1. ovog člana, odnosno u iznosima usklađenim shodno odredbama člana 27a ovog zakona (u daljem tekstu: propisani iznos poreza na upotrebu motornih vozila).

Propisani iznos poreza na upotrebu motornih vozila umanjuje se za motorna vozila iz stava 1. tačka 1. podtač. 1) do 4) i tačka 2. ovog člana, preko navršenih pet godina starosti, i to za:

1) 15% - kod motornih vozila preko pet do osam navršenih godina starosti;

2) 25% - kod motornih vozila preko osam do 10 navršenih godina starosti;

3) 40% - kod motornih vozila preko 10 navršenih godina starosti.

Propisani iznos poreza na upotrebu motornih vozila umanjuje se za motorna vozila iz stava 1. tačka 1. podtač. 5) do 7) ovog člana, preko navršenih pet godina starosti, i to za:

1) 25% - kod motornih vozila preko pet do osam navršenih godina starosti;

2) 40% - kod motornih vozila preko osam do 10 navršenih godina starosti;

3) 65% - kod motornih vozila preko 10 navršenih godina starosti.

Izuzetno od st. 3. i 4. ovog člana, za motorna vozila starosti 20 i više godina, porez na upotrebu motornih vozila iznosi 20% od propisanog iznosa poreza na upotrebu motornih vozila iz st. 1. i 2. ovog člana.

IZUZETNO OD STAVA 2. OVOG ČLANA, KAD SE VOZILO IZ STAVA 1. TAČKA 2. OVOG ČLANA REGISTRUJE ZA PERIOD KRAĆI OD JEDNE GODINE, POREZ NA UPOTREBU MOTORNIH VOZILA PLAĆA SE U IZNOSU SRAZMERNOM BROJU MESECI ZA KOJI SE REGISTRACIJA VRŠI, U ODNOSU NA PROPISANI IZNOS POREZA ZA PERIOD OD JEDNE GODINE.

SAMOSTALNE ODREDBE PREDLOGA ZAKONA

ČLAN 2.

OVAJ ZAKON SE PRIMENjUJE OD 1. MARTA 2024. GODINE.

ČLAN 3.

OVAJ ZAKON STUPA NA SNAGU OSMOG DANA OD DANA OBJAVLjIVANjA U “SLUŽBENOM GLASNIKU REPUBLIKE SRBIJE”.


Izvor: Vebsajt Narodne skupštine, 06.10.2023.