Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

JAVNA RASPRAVA O NACRTU ZAKONA O CENTRALNOM REGISTRU STANOVNIŠTVA ODRŽAVA SE DO 27. OKTOBRA: Centralni registar stanovništva objediniće podatke o građanima iz 11 evidencija koje sada vode različite institucije


Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave saopštilo je da sprovodi javnu raspravu o Nacrtu zakona o Centralnom registru stanovništva, koji će zapravo biti sveobuhvatna evidencija o građanima Srbije i jedan od informacionih stubova javne uprave.

Ministar državne uprave i lokalne samouprave, Branko Ružić, rekao je tim povodom da je uspostavljanje ovakvog registra još jedan korak bliže ka modernoj, efikasnoj i ekonomičnoj upravi kojoj težimo.

“Suština ovakvog posla jeste da građanima još više olakšamo poslovanje sa upravom, i da taj susret ne bude više opterećujući, već brz, jasan i efikasan, nalik zemljama Evropske unije”, istakao je Ružić.

Prema njegovim rečima, registar je kruna posla koji se odnosi na uređivanje elektronskih baza, jer su one osnov za dalji proces digitalizacije.

On je objasnio da će Centralni registar stanovništva objediniti podatke o građanima iz 11 evidencija koje sada vode različite institucije, što će pojednostaviti postupke i ubrzati usluge jer većina njih zahteva pribavljanje podataka o građanima.

"Ukoliko službeniku treba na primer podatak o isteku vozačke dozvole da bi građaninu završio posao oko registracije automobila, on taj podatak može videti u Centralnom registru. Ne traži ga ni od stranke, niti od drugih institucija, već jednostavno pristupi tom registru. Nema odugovlačenja, troškova po građane i gubljenja vremena", naveo je Ružić.

Takođe, ministar je poručio da će korist od uspostavljanja ovog registra imati ne samo građani, već i državni organi pred kojima se građani pojavljuju kao korisnici usluga.

Već decenijama podaci koji se odnose na stanovništvo u Srbiji nalaze se u više različitih baza podataka (matične knjige, knjige državljana i drugo). Ove baze podataka vode se na različite načine, a razmena informacija je veoma otežana i spora zbog velikog broja evidencija, raznovrsnosti vođenja i načina pristupa tim podacima, ukazao je ministar.

On je napomenuo da se uspostavljanjem Centralnog registra stanovništva posao službenicima pojednostavljuje, a troškovi rada smanjuju, naglašavajući da je posebna pažnja posvećena zaštiti i bezbednosti, tako da će pristup ovim podacima imati samo ovlašćeni službenici, s tim što će i građani moći da izvrše uvid u svoje podatke.

Javna rasprava o Nacrtu zakona o Centralnom registru stanovništva sprovodi od 8. do 27. oktobra.

Predlozi, inicijative i komentari mogu se poslati na imejl: maticneknjigeiregistri@mduls.gov.rs ili na poštansku adresu: Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, Beograd, Birčaninova 6, sa napomenom "Za javnu raspravu o Nacrtu zakona o Centralnom registru stanovništva”.

Izvor: Press služba Vlade Republike Srbije, 08.10.2018.
Naslov: Redakcija