Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Odgovor na pitanje potrošača


Da li je trgovac u bilo kakvoj obavezi da mi vrati novac za robu koju sam kupila na brzinu, ne razmišljajući. Shvatila sam da mi stvar ne odgovara i želim da je vratim, ali ne bih je menjala za drugu. Zanima me da li je trgovac u ovom slučaju u obavezi da mi izađe u susret ili je to samo stvar dobre volje. Da li je Zakon o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon) možda predvideo i ovakvu situaciju koja se, sigurna sam, svima dogodila makar jednom?

ODGOVOR:

Nemate pravo na povraćaj novčanih sredstava. Naime, Zakon o zaštiti potrošača reguliše odgovornost trgovca kada isporuči robu nesaobraznu ugovoru. Kako je u ovom slučaju kupljena roba saobrazna ugovoru, ne postoji zakonska obaveza trgovca da vam vrati novac. Trgovac vam, ukoliko to želi, može izaći u susret i vrati vam novac.

Izvor: Vebsajt Politika, 7.09.2020.
Naslov: Redakcija