Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

PRAVILNIK O TEHNIČKOM PREGLEDU VOZILA: Oštećenja koja ne utiču na bezbednost vozila nisu razlog da ono bude okarakterisano kao neispravno


Novi Pravilnik o tehničkom pregledu vozila ("Sl. glasnik RS", br. 31/2018 - dalje: Pravilnik) s pravom je dobio epitet rigorozan, a od 5. jula 2018. godine kada je počela njegova primena, zadao je mnogo muka vozačima.

Ispostavilo se da sami kontrolori ne znaju šta mogu da tolerišu na tehničkom pregledu, a šta ne, te vraćaju automobile zbog svakakvih sitnica, a sve iz straha da i sami ne budu kažnjeni.

Načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov izdao je saopštenje u kome navodi koja se oštećenja po novom Pravilniku tolerišu, a koja ne, i ukazao na to da "oštećenja koja ne utiču na bezbednost vozila nisu razlog da ono bude okarakterisano kao neispravno". Međutim, iskustva onih koji ovih dana odvoze vozila na tehnički pregled, govore da nedoumica ima sijaset, a da na kraju ispaštaju vozači - što živcima, što novčano.

Problem su tako imali oni čije je vozilo "neobične" odnosno nedefinisane boje – nadležni nisu mogli da utvrde da li je motocikl ljubičast, braon ili žut, pa se vlasnik zbog toga namučio na tehničkom. Drugi su prijavili da su ih vraćali zbog oštećene nalepnice koja pri tom nema nikakav značaj za ispravnost vozila ili pak zbog zalepljenog broj telefona firme, nekima nedostaje znak modela automobila...

Beograđanin N. O, čija firma u voznom parku ima tri automobila, kaže da ima "stopostotan negativni skor" na tehničkom pregledu - sva tri automobila su odbijena, a nijedan zbog neispravnosti, pogotovo ne neke koja bi uticala na bezbednost.

"Oštećena nalepnica na vratima! Tri tehnička odbila da "puste" auto. Ovaj auto koristimo već godinama a evo, sad je, kao što sami vidite, tehnički neispravan", kaže N. O..

Na nalepnici bi trebalo da piše broj šasije, osovinsko opterećenje i najveća masa nosivosti, ali je prednji deo ogreban, te se ne vide svi brojevi. On kaže da ne zna kada je ovo oštećenje nastalo, ali da ranijih godina nije imao problem na tehničkom, kao i da je auto kao takav - apsolutno ispravan.

"Epilog - morao sam da zovem ovlašćeni servis i da naručim novu nalepnicu. To košta 12.000 dinara i čeka se 20 dana", objašnjava on.

Ali mukama tu nije kraj. Pošto "nedostatke" ne može da otkloni u roku od tri dana, tehnički pregled će morati ponovo da plati, a to je oko 2.000 dinara.

"Bojim se da se to ne prolongira, jer postoji mnogo situacija zbog kojih može da prođe i dodatnih desetak dana, a ako prođe 30 dana da se ne registruje auto, moraću da odjavim auto i uzmem nove tablice, što je tek dodatni trošak", objašnjava ovaj vozač.

Menjanje tablica košta oko 3.700 dinara.

U jednom od beogradskih servisa za tehnički pregled na pitanje da li bi i oni vratili vozilo u slučaju izgrebane nalepnice, oni su potvrdili da bi, jer to ipak jeste neregularnost, mada su i sami konstatovali da to nikako ne utiče na bezbednost vozila.

Međutim, neprijatnostima koje je doživeo tu nije kraj. Druga dva vozila koja poseduje jesu dva pikapa, koji na zadnjim vratima imaju zalepljeno ime firme i broj telefona. Prema njegovim rečima, ova dva vozila nisu prošla tehnički pregled upravo zbog tih nalepnica.

"Rekli su mi u servisu da sme da bude zalepljen logo firme, ali brojevi ili tekst ne smeju", priča on rezignirano.

Kako bilo, skidanje nalepnica sa pikapa košta oko 50 evra, a novo lepljenje nakon tehničkog, koštaće isto toliko. Imajući u vidu dva vozila, ova situacija ga je izložila neplaniranom trošku od oko 200 evra.

"Suština problema je što nije sve jasno definisano tim Pravilnikom, a servisima je rečeno da će trpeti velike sankcije ukoliko se otkrije da su pustili u saobraćaj vozilo koje nije trebalo. Ja ih razumem, neće da dovedu sebe u situaciju da plate visoke kazne ili dobiju prijave. Poseban je problem to što ne postoji precizan katalog izmena i dograđenih delova na automobilu za koje je potreban atest. Zbog toga odbijaju veliki broj vozila, i to zbog sitnica", zaključuje on.

I dok je N. O. imao problema u jednom slučaju zbog izgrebane nalepnice, a u drugom zbog viška izlepljenih delova automobila, jednog korisnika vratili su jer je nedostajao znak marke automobila!

Korisnik društvene mreže Fejsbuk objasnio je zašto auto njegove sestre nije prošao tehnički pregled. Po njegovim rečima, na prednjoj strani automobila je nedostajao znak "opel", a za zadnji spojler su rekli da jednostavno nije fabrički deo tog automobila, za šta je po novim propisima verovatno trebalo da priloži atest.

Izvor: Vebsajt Kurir, 08.08.2018.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija